سوپرلیگ بسکتبال با کیفیت بسیار پایینی شروع شد؛

رمضان: هر چهار تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند

كارشناس بسكتبال با اشاره به کیفیت بسیار پایین سوپرلیگ در هفته‌های ابتدایی گفت: در این فصل هر چهار تیمی که در بالای جدول قرار گرفته‌اند، شانس قهرمانی دارند.

بهرام رمضان در خصوص كيفيت ليگ امسال در پايان نيم‌فصل نخست به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه ليگ بسكتبال در هفته‌هاي اول با كيفيت بسيار پاييني شروع شد. تيم‌های سوپرلیگی قبل از شروع مسابقات، بسيار دير به تمرين و آماده‌سازي مي‌پردازند و اين مسأله در هفته‌هاي آغازين به كيفيت ليگ لطمه مي‌زند.

وي ادامه داد: تنها يك يا دو تيم مانند مهرام و پتروشیمی از قبل برنامه‌ريزي كرده و به طور منظم به تمرينات و آماده‌سازي بازيكنان پرداخته بودند.

رمضان با اشاره به هفته‌هاي مياني نيم‌فصل اول تصريح كرد: با گذشت چند هفته از بازي‌ها و انجام چند مسابقه، شكل و شمايل تيم‌ها نیز بهتر شد و بازيكنان بيشتر در معرض مسابقات قرار گرفتند كه اين باعث شد تيم‌ها به لحاظ آمادگي و انسجام بازيكنان در سطح مناسبتری قرار گرفته و کیفیت بازیها هم افزایش پیدا کند.

جایگاه واقعی تیم ها در نیم فصل دوم مشخص می شود**

سرمربی سال قبل نفت تهران تاکید کرد: تیم‌های خوبی در لیگ امسال حضور دارند که بعضی از آنها کار خود را زودتر شروع کرده‌، بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌ و به اصطلاح تیم‌تر شده‌اند. تیم‌های بسکتبال مهرام و پتروشیمی که در صدر جدول قرار دارند و تیم‌های ذوب‌آهن و دانشگاه آزاد به عنوان تعقیب کننده تیم‌های نخست را می توان شانس‌های قهرمانی امسال دانست. از طرفی در نیمه دیگر جدول نیز درست است که تیم‌های نیروی زمینی، گرگان واستقلال زرین قشم در رده‌های پایینی قرار گرفته‌اند ولی می‌توانند با کسب دو برد از جایگاه انتهایی تغییر کنند. بدون شک در نیم فصل دوم شرایط و نتایج تغییر کرده و تیم‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند. امیدوارم که کیفیت فنی لیگ هم در سطح آسیا رو به روز بهتر شود.

**اصفهانی ها در گذشته مقتدرتر بودند

کارشناس بسکتبال در مورد شرایط ماهان و اصفهانی ها گفت: فراموش نكنيد اصفهان قطب بسكتبال كشورمان است و در اين شهر بازيكنان سرشناسي وجود دارند اما در گذشته تيم‌هاي اصفهانی، مقتدرتر ظاهر مي‌شدند كه اين نشان از سرمايه‌گذاري فراوان اين رشته مي‌داد و تيم‌هاي زيادي هم در اين شهر وجود داشت. حالا هم دو تیم ذوب آهن و فولاد ماهان در اصفهان حفظ شده اند که اگر برای جذب سرمایه گذاران در آن تلاش شود، قطعاً به توسعه و تقويت بسكتبال اصفهان كمك مي‌كنند.

رمضان به غیبت ملی پوشانی مثل صمد نیکخواه و کاردوست اشاره کرد و گفت: این بازیکنان قهرمانان ملی بسکتبال هستند و وجود آنها در هر تیمی کیفیت و راندمان تیم را بالاتر می‌برد و از طرفی غیبتشان هم به چشم می آید.

**رفت و آمد به آزادی سخت است

وی در مورد استقبال کم تهرنی ها از بسکتبال تصریح کرد: مشکل اصلی کمبود هواداران به نداشتن سالن در بسکتبال برمی گردد. برای یک هوادار سخت است که برای تماشای بازیهای بسکتبال تا سالن آزادی برود البته عدم سرویس دهی نیز بی‌تاثیر نیست اگر قرار است راه‌ چاره‌ای اندیشیده شود باید سالن‌های ورزشی را افزایش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسکتبال ، تیم ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار