کوهیان: دیگر شاهد بسکتبال زیبا نیستیم/ فشردگی بازی‌ها تقصیر باشگاه‌ها است

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن گفت: هر چند تیمها به هم نزدیک شده اند اما با نداشتن پیش فصل و فشردگی بازیها، دیگر شاهد بسکتبال زیبا در لیگ نیستیم.

فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد درخواست تجدید نظر رای کمیته انضباطی در مورد تماشاگران ذوب آهن توضیح داد: کمیته استیناف روزی را تعیین کرده بود که با دیدار پتروشیمی تلاقی داشت و به همین دلیل باید روز دیگری را تا قبل از شروع نیم فصل دوم تعیین کنند که ما هم منتظر آن هستیم.

وی در مورد شرایط نیم فصل اول اشاره کرد: تیم ما بسیار ناهماهنگ بود اما به تدریج شرایط بهتر شد هر چند تا پایان نیم فصل هم چندان ارتقا پیدا نکردیم. به هر حال تیم دیر جمع شده بود و انجام دو بازی در هفته هم کمی فشار وارد می کرد. 

فدراسیون تقصیری در فشردگی بازیها نداشت


سرمربی ذوب آهن در پاسخ به اینکه چطور تیم‌ها با انجام دو بازی در هفته موافقت کرده اما همه در طول فصل از آن شاکی بودند؟ گفت: من در جلسه ابتدایی لیگ حضور نداشتم و در جلسه بعد که در این مورد صحبت کردم، تاکید شد که این برنامه، پیشنهاد خود باشگاهها بوده است. در این زمینه سازمان لیگ و فدراسیون هم تقصیری نداشتند بلکه باشگاهها پیشنهادی را مطرح کرده اند که به نفع بسکتبال نبوده است. در جلسات لیگ نباید تنها منافع خود را ببینیم به خصوص در مورد فشردگی بازیها که همیشه باعث پایین آمدن کیفیت مسابقات می شود. اتفاقا امسال جزء معدود دفعاتی بود که فدراسیون هم پذیرای برگزاری مسابقات بعد از عید بود و نمی دانم چرا تیمها این میزان فشردگی را تایید کردند؟

کوهیان در مورد تاثیر حکم کمیته انضباطی در روند تیم خود تصریح کرد: احکام کمیته انضباطی واقعا در تیم تاثیرگذار بود چون شرایط به تازگی خوب شده بود و از دست دادن میزبانی، محرومیت کادر فنی و بازیکن باعث تغییراتی شد که در کار تیم تاثیر گذاشت و به نظرم این موضوع باید در کمیته استیناف بررسی شود.

محدودیت بازیکنان خارجی، کیفیت بازیها را کم کرد


وی در مورد نظرات ارائه شده در مورد کیفیت لیگ و صحبتهای باهران بازیکن تیم خود در رابطه با جذابیت بیشتر بازیها تاکید کرد: اتفاقا حرف باهران از این جهت که تیمها به هم نزدیک هستند و حاشیه امنیت ندارند، درست است اما چند عامل هم باعث پایین آمدن کیفیت لیگ شد. ابتدا فشردگی و نداشتن پیش فصل در کیفیت بازیها تاثیر گذاشت و بعد از آن هم حق استفاده از تنها یک بازیکن خارجی شرایط دیگری را ایجاد کرد.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن توضیح داد: برخی تیمها با علم به اینکه یک بازیکن خارجی چندان هم در ترکیب تیمها تاثیرگذار نیست، صرفه جویی کرده و بازیکن خارجی نمی آورند همین محدودیت در بازیکنان خارجی هم روی کیفیت لیگ ما تاثیرگذار است. البته موضوع استفاده از یک بازیکن خارجی هم از پایه براساس پیشنهاد باشگاهها بود. درست است که شرایط اقتصادی باعث پایین آمدن توقعات و هزینه کمتر باشگاهها می شود اما چطور همین تیمها با رسیدن به پلی آف دو بازیکن خارجی را به خدمت می گیرند؟ آن هم در شرایطی که فاصله بازیها تا پلی آف دو ماه است. 

تیمها مجبور باشند، خارجی هم می آورند


وی با اشاره به اینکه کیفیت پایین بازیها را از روی نتایج و امتیازات نیم فصل اول می توان فهمید، ادامه داد: تیمها وقتی در مرحله پلی آف مجبور می شوند، بازیکن خارجی هم به خدمت می گیرند بنابراین اگر قانون محدودیت بازیکن خارجی برداشته شود برای رقابت بهتر، همه مجبور به تامین اعتبار و عقب نماندن از سایرین می شوند. 

از کیفیت تیم خود هم راضی نیستم

کوهیان از کیفیت کار تیم خود هم در زمین راضی نیست و می گوید: 70 درصد تیمها آمادگی پیش فصل نداشتند که این شامل تیم ما هم می شود. من از کیفیت کار خودمان هم در زمین راضی نیستم. کیفیت کار گروهی در میان تیمها کم شده است. هر چند از یک طرف با پخش شدن بازیکنان، تیمها به هم نزدیک شده اند اما از طرف دیگر شاهد بسکتبال زیبا نیستیم. 

پتروشیمی با تعویض هیچ بازیکنی افت نمی کند


وی در مورد دیدار دوباره با پتروشیمی در ابتدای نیم فصل دوم تشریح کرد: پتروشیمی را تیمی خوب با بازیکنان و کادر قوی می دانم اما نکته قابل توجه در مورد بازی با این تیم که حریفان را دچار مشکل می کند تعویضهای پتروشیمی است که هیچ افتی را در تیم به وجود نمی آورد. در حالی که پتروشیمی در تمام زمان بازی حالت یکنواخت خود را حفظ کرد ما به تدریج تحلیل رفتیم. در دیدار بعدی با پتروشیمی هم تنها راه حل برایمان پذیرفتن ریسک و بهبود روند تیم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کوهیان ، لیگ ، فشردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
Hudair
۰۵:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
At last! Somnoee with real expertise gives us the answer. Thanks!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۵:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
You will still have the expertise to answer
آخرین اخبار