جزئیات حادثه مرگبار شب گذشته در جاده مشهد؛

نقص فنی و عدم نصب علائم هشدار‌ دهنده، اتوبوس و مسافران آن را طعمه آتش کرد

یک دستگاه اتوبوس (مدل 457) پس از توقف به علت نقص فنی در کیلومتر 25 جاده دامغان - شاهرود و عدم نصب علائم هشدار‌ دهنده، دچار سانحه و در لحظه اولیه دچار آتش سوزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته یک دستگاه اتوبوس هشتگرد کرج را به مقصد شهر مقدس مشهد ترک می‌کند.

با توجه به علت قدیمی بودن اتوبوس(مدل 457) به طور مکرر در مسیر دچار نقص فنی شده و بارها متوقف می‌شود اما بر خلاف مسافران این اتوبوس که اصرار به عدم ادامه مسیر را داشته و خواهان پیاده شدن بودند، راننده این دستگاه اتوبوس مسافران را راضی به ادامه دادن راه می‌کند.

سرانجام، این وسیله در مسیر تردد به مشهد در کیلومتر 25 جاده دامغان - شاهرود به علت نقص فنی متوقف می‌شود و حتی چراغ‌های اتوبوس هم خاموش می‌شود اما راننده اتوبوس بدون قراردادن علایم هشدار دهنده نقص فنی در طول جاده، اقدام به تعمیر اتوبوس می‌کند.

بازماندگان این حادثه تلخ در تشریح سانحه به وقوع پیوسته به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفته‌اند که چندین بار به راننده اصرار کردند که در محل بدی توقف کرده است اما متاسفانه در همین لحظات یک دستگاه کامیون حامل چسب صنعتی که موادی آتش‌زا بوده است از پشت به شدت با اتوبوس متوقف شده برخورد می‌کند و در همان لحظه اتوبوس منفجر ‌می‌شود.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده 11 نفر از مسافرین این اتوبوس در لحظه اول فوت کرده و مابقی مسافران نیز دچار سوختگی شدید می‌شوند.

بر اساس اخبار رسیده یک نفر از مصدومین این حادثه در بیمارستان فوت می‌کند و 16 نفر دیگر دچار سوختگی شدید هستند که 7 نفر آز آنان با وخامت اوضاع جسمی در ICU بستری بوده و نیمی دیگر از مصدومین به بیمارستان ساری که نزدیک‌ترین مرکز درمانی سوختگی بوده، منتقل شده‌اند.  
 
گفتنی است، خبرنگار باشگاه خبرنگاران در لحظات اولیه با حضور در محل حادثه و بیمارستان با برخی بازماندگان مصاحبه تصویری کرده اما مسئولین بیمارستان دوربین را به دلایلی نامعلوم ضبط کرده و فیلم داخل آن را نیز توقیف کرده‌اند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اتوبوس ، بیمارستان ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدجعفر
۰۶:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۲
كي جلوي اين حوادث مرگبار گرفته خواهد شد تا كي بايد شاهد آتش گرفتن اتوبوسهاي مسافربري وداغدار شدن خانوادهاي مسافرين بايد باشيم خواهشا مسيولين بوظايف خود در اين رابطه عمل كنند.
Netherlands
مصطفی
۲۱:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۲
واقعا حادثه تلخیه
اینم از اتوبوس های ایران خودرو، باز حتما مسئولین بجای حل مشکل می خواهند جلوی پلاک گذاری این اتوبوس ها رو هم بگیرند (مانند اسکانیا)
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۲
با سلام وعرض تسلیت به بازماندگان این حادثه ناگوار متاسفانه طرز فکر اشتباه رانندگان پایه یک بارها و بارها باعث ایجاد چنین حوادثی شده و خواهد شد اگر راهنمایی و رانندگی برخورد قاطع با اینگونه رانندگان داشته باشد شاید دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم. چند شب پیش وقتی من و دوستانم با ماشین شخصی ام از مشهد مقدس بر می گشتیم نزدیک پلیس راه شریف آباد ورامین سبقت نا بجای یک تریلی از من نزدیک بود ما را به کام مرگ ببرد.
آخرین اخبار