معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری:

لزوم توجه بیشتر به الویت های "فناوری برتر" در صنعت "نفت"

مقدم گفت: تدوین اولویت‌های فناوری در صنعت نفت علاوه بر هویت بخشیدن به کارآیی شورای راهبردی توسعه فناوری می تواند سبب افزایش ظرفیت های اجرایی در این حوزه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مقدم در نوزدهمین جلسه شورای راهبری توسعه فناوری های انرژی کارآمد، تجدیدپذیر و محیط زیست صنعت نفت با اشاره به اینکه افزایش بهره وری و اولویت های فناوری صنعت نفت با مطالعات گسترده و با استفاده از نظرهای بسیاری از کارشناسان و متخصصان این صنعت تعیین شده است اظهار داشت: تدوین اولویت های فناوری، به کار شورا هویت بخشیده است و می توان این اولویت ها را در قالب سبد اولویت های فناوری های صنعت نفت معرفی کرد.

وی تصریح کرد: باید موضوع افزایش ظرفیت های اجرایی تمرکز بیشتری صورت گیرد؛ چراکه بسیاری از مصوبه های موثر و سازنده، در مرحله اجرا با مشکل مواجه می شوند.

مقدم گفت: موضوع بهینه سازی مصرف انرژی، مقوله ای است که با توجه به مشکلات کنونی، بیش از پیش مورد تاکید وزیر نفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. 

*** هدایت منابع به سمت فناوری های برتر در صنعت نفت

در ادامه یداله سبوحی دبیر ستاد بهینه ‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای تعیین اولویت های فناوری از نظرهای حدود یکصد کارشناس و متخصص در حوزه صنعت نفت استفاده شده است.

سبوحی افزود: مدیریت سیاست‌گذاری طراحی و مهندسی پایه وزارت نفت، اداره کل برنامه ریزی انرژی وزرات نفت، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، امور سیاست گذاری و فناوری شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، پژوهشکده انرژی پژوهشگاه صنعت نفت، مدیریت فناوری و نوآوری موسسه مطالعات بین المللی انرژی، شرکت خدمات انرژی دانا، گروه مهندسی سیستم های انرژی دانشگاه خواجه نصیر و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف از جمله نهادهایی بودند که از نظرهای نمایندگان آنها در تعیین اولویت های فناوری بهره مند شده ایم.

وی با بیان اینکه معیارهای فنی، اقتصادی و توسعه پایدار در تعیین اولویت های فناوری مدنظر قرار گرفتند، یادآور شد: اگر در پرداختن به پروژه ها و طرح های حوزه فناوری بر اساس اولویت ها عمل نکنیم، به نتیجه ای نخواهیم رسید و از این رو، هدایت منابع به سمت فناوری های برتر اولویت دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، نفت ، پژوهش ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار