مسلمانان روسیه به یاری قربانیان ولگوگراد شتافتند

شورای مفتیان روسیه و بنیاد زکات این کشور در واکنش به حادثه تروریستی شهر ولگوگراد، از بسیج مسلمانان برای اهدای کمک‌های نقدی و اهدای خون به قربانیان خبر دادند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سرویس خبری شورای مفتیان روسیه اعلام کرد: تیمی متشکل از افراد داوطلب نیز عازم ولگوگراد شده‌اند تا اقدامات لازم برای حمایت از خانواده‌های قربانیان را به عمل آوردند.

شهر ولگوگراد که دروازه ورود به بخش جنوبی روسیه محسوب می‌شود و با دریاهای خزر و سیاه و کوه‌های قفقاز محاصره شده است، روز یکشنبه و دوشنبه این هفته هدف دو بمبگذاری تروریستی قرار گرفت که یکی در اتوبوس و دیگری در یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن صورت گرفت.

در پی این بمب‌گذاری تروریستی در شهر ولگوگراد در جنوب روسیه که در جریان آن 34 نفر به قتل رسیدند، در روسیه سه روز عزای عمومی اعلام شد.

مأموران رسیدگی به این دو حادثه به دلیل کشف مواد منفجره یکسان در ایستگاه راه‌آهن و اتوبوس، این دو بمبگذاری را به هم مربوط می‌دانند.

این بمبگذاری‌ها با توجه به نزدیکی زمان برگزاری المپیک زمستانی 2014 در شهر «سوچی» روسیه، به چالشی بزرگ برای ولادمیر پوتین تبدیل شده، به‌ویژه به این دلیل که شهرت او در برگزاری المپیک‌های موفق و امن خدشه‌دار شده است.

در همین اثنا، رسانه‌های روسیه اعلام کردند که حمله انتحاری روز دوشنبه در اتوبوس توسط یک جوان 32 ساله روس به نام «پاول پچنکین» که به تازگی به اسلام گرویده، انجام گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار