قم/

سبک زندگی اسلامی باید نهادینه شود

استاد حوزه علمیه قم در خصوص ترویج سبک زندگی غربی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام محمد خلیلی اظهار داشت: امروز باید به سبک و الگوهایی که در زندگی از آن بهره می‌بریم دقت کنیم، طبق تحقیق یکی از کارشناسان علوم اجتماعی بیش از 80 درصد از متد و سبک زندگی ما متد غربی است.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر صلی‌الله و علیه و آله و سلم آمدند و گفتند کتاب خدا برای ما کافی است و با همین جمله چه بلاهایی بر سرامت اسلام نیاوردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: کسانی که این شعار را دادند هدفشان این بود که مردم با شیوه و روش زندگی اهل بیت علیهم‌السلام آشنا نشوند و به همین خاطر آنقدر تبلیغات کردند که بین مردم و سیره معصومین فاصله بیاندازند.

خلیلی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از سیره زندگی اهل بیت علیهم‌السلام مشکلات مختلفی را در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع برای جامعه امروز رقم زده است ابراز داشت: زندگی ائمه علیهم السلام سه بخش دارد، بخش اول مقامات خاصه اهل بیت علیهم السلام از باب وحی، ارتباط با خدا، خبر از عالم غیب، عصمت و عباداتشان است که مختص ایشان است.

وی ادامه داد: بخش دوم، زندگی روزمره اهل بیت علیهم السلام است که آن هم مختص زمانه خودشان است، اما آن بخش از زندگی ائمه علیهم السلام که ما می‌توانیم به آن عمل کنیم اصول حاکم بر زندگی ایشان است.

استاد حوزه علمیه قم نخستین اصل در زندگی معصومین علیهم السلام را خدامحوری و خداترسی دانست و بیان داشت: اگر کسی ائمه اطهار علیهم السلام را دوست داشته باشد خدامحوری را در زندگیش پیاده می‌کند.

خلیلی خاطرنشان کرد: اگر ما امام زمان را دوست داریم باید ثابت کنیم که محبتمان نسبت به ایشان واقعی است یا ادعایی؟ ما باید پشت سر امام زمان علیه السلام راه برویم، در روز قیامت کسی مورد شفاعت خداوند قرار می‌گیرد که از امام تبعیت کرده و در عمل دوست داشتنش را ثابت کرده باشد./ش
برچسب ها: قم ، سبک ، زندگی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.