گزارش ویژه؛

چگونه دستان کینه‌توز "آل سعود" از "ضاحيۀ بيروت" به سوي لانه مقاومت دراز شد؟

اين براي چهارمين بار است که تروريسم ضاحيه در جنوب بيروت را هدف قرار مي‌دهد ولي هنوز مقامات مسئول در گروه 14 مارس به مزدوري براي آل سعود و صهيونيست ها ادامه مي‌دهند.

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ تروريسم بار ديگر پايتخت مقاومت را هدف قرار داد و دست کينه و دشمني از ضاحيه در جنوب بيروت به سوي لانه مقاومت دراز شد.  حقيقت اين است کسي که ( اشاره به مقاومت حزب الله ) توانست در مقابل تجاوزگري صهيونيست ها ايستادگي و شکست تلخي را بر آن ها تحميل کند ، کسي که توانست بر مزدوران آل سعود مبارزه و غلبه کند بدون ترديد باکي از حملات تروريستي نداشته ، ندارد و نخواهد داشت.


اين براي چهارمين بار است که تروريسم ضاحيه در جنوب بيروت را هدف قرار مي دهد ولي هنوز مقامات مسئول در گروه 14 مارس به مزدوري براي آل سعود و صهيونيست ها ادامه مي‌دهند.

نيازي به ارائه تحليل سياسي مطولي درباره حوادث ديروز لبنان نيست زيرا حقيقت مشخص است که چه کسي بارها ضاحيه را هدف قرار داده است. رهبران مقاومت را ترور کرده است و چه کسي سفارت ايران در بيروت و حتي محمد شطح وزير سابق دارايي لبنان را هدف قرار داده است عوامل همه اين اقدامات ترويستي و منشا آن يکي است. پر واضح است که دستور اين ترورها را بندر بن سلطان رييس سازمان اطلاعات عربستان صادر مي کند. مقامات مسئول در گروه 14 مارس آن را تامين مالي و حمايت لجستيکي مي کنند و عناصر تکفيري و وهابي آن را اجرا مي‌کنند.

دو روز قبل رسانه هاي خبر از دستگيري ماجد الماجد يکي از مهم ترين سرکرده هاي گروه هاي تروريستي و تکفيري مزدور آل سعود خبر دادند و يک روز بعد پايتخت مقاومت بار ديگر هدف کينه توزي تروريسم قرار گرفت. نکته قابل اين است که ماجد الماجد که يک تروريست سعودي تبار است به داشتن رابطه با بندر بن سلطان اعتراف کرده است.

به نظر مي‌رسد همزمان با شمارش معکوس براي آغاز کنفرانس ژنو 2 براي بررسي بحران سوريه ، بندر بن سلطان مزدور حلقه به گوش غرب و صهيونيسم به همه هسته ها و زيرمجموعه هاي تروريستي خاموش در مناطق مختلفي از شهرهاي مقاومت دستور داده است تا برگه‌هاي بازي و معادله کنوني را به هر طريقي که مي‌توانند برهم بريزند و تغيير دهند و به همين علت ما امروز شاهد افزايش اقدامات تروريستي در عراق ، سوريه و لبنان هستيم. دست جنايتکار آل سعود بر اساس مصالح خود و منافع غرب براي ضربه زدن به ثبات و اعتدال در هر نقطه اي از جهان حرکت مي کند. جامعه جهاني بايد آل سعود را به علت ارتکاب جنايات بيشمار در حق بشريت محاکمه و مجازات کند.

هيچ ترديدي وجود ندارد که لبنان امروز در شرايط سخت و بحراني به سر مي برد و شکاف و اختلاف شديدي در ميان طيف هاي سياسي مختلفي حاکم است. لبنان در مرحله خطرناکي از تنش طايفه اي ، درگيري قومي و مذهبي و اختلافات سياسي مستمر قرار دارد. در واقع مي توان گفت اين کشور بر لبه پرتگاه خطرناک يا روي يک کوه آتشفشاني قرار دارد که هر لحظه ممکن است منفجر شود. بدون ترديد اگر تنش و جنگ داخلي بار ديگر در لبنان رخ دهد تر و خشک را با هم مي سوزاند و هيچ کسي از آتش آن در امان نخواهد ماند.


انفجار ضاحيه در بيروت و انفجارهاي مشابه ديگري که در همين منطقه و مناطق ديگر از جمله طرابلس رخ داد. همچنين تروري که به شهادت حسان اللقيس از فرماندهان برجسته جنبش حزب الله و محمد شطح وزير سابق دارايي لبنان منجر شد که دستان شر و هرزگي با هدف ايجاد ترس و وحشت ، هرج و مرج و برانگيختن فتنه طايفه اي در لبنان انجام مي دهند. اين انفجارها به تدريج لبنان را وارد جنگ هاي داخلي خانمان سوزي مي کند که هزينه هاي زيادي براي مردم اين کشور دارد و خروج از آن سال هاي طولاني زمان مي برد. از تنش داخلي و جنگ طايفه اي در لبنان هيچ کسي سود نمي برد مگر دشمنان لبنان و کساني که تمدن و فرهنگ ريشه دار لبنان را هدف قرار داده اند.

همه بايد بدانند طرف هايي در لبنان هستند که بنزين روي آتش مي ريزند تا همچنان شعله ور باشد. اين طرف ها به چيزي به نام گفتگوي سياسي نمي شناسند. مردم لبنان خود بايد در اين مرحله حساس و در شرايطي که کشور از خلا امنيتي و سياسي رنج مي برد وارد عمل شوند و به تنش ها و اختلافات سياسي پايان دهند. درگيري و خشونت را طرد کنند و از پديده شوم و وبايي به نام طايفه گري رهايي يابند. مردم لبنان نبايد به دنبال کساني که ثبات و امنيت و آينده لبنان را هدف قرار داده اند حرکت کنند تا جنگ طايفه اي بار ديگر به اين کشور بازنگردد.

امروز هدف از اقدامات تروريستي در مناطق مختلف لبنان ، تبديل تنش مذهبي موجود به درگيري و جنگ ميان گروه هاي مختلف لبناني است. بعد از گذشت چندين سال از اجراي اقدامات انفجاري و تروريستي در لبنان از جمله ترورهاي سياسي ، حملات انتحاري و خودروها بمب گذاري شده که از سال 2004 آغاز شد تاکنون هيچ تغيير و تحولي حاصل نشده است. گروه هاي مختلف همچنان همديگر را هدف اتهامات تحريک آميز طايفه اي و قوي و نژادي قرار مي دهند.

انگار کسي که مرتکب اين جنايات مي شوند مي خواهند لبنان روي آرامش نبيند و در سايه همين اتهام زني ها در وضعي شکننده قرار داشته باشد. اگر جنگ داخلي و طايفه اي در لبنان رخ دهد بدون ترديد بسيار از جنگ داخلي قبلي که در سال 1975 آغاز شد و پانزده سال طول کشيد خونبارتر و ويران کننده‌تر خواهد بود.


بدون ترديد دو طرف از فضاي کنوني حاکم بر جهان عرب به خصوص سوريه و لبنان و مصر سود مي برند و آن دو رژيم صهيونيستي و القاعده هستند. زيرا اين کشورها به پناهگاه امني براي گروه هاي سلفي و تکفيري افراطي تبديل شده اند و القاعده به راحتي مي تواند در هر نقطه اي که مي خواهد جولان دهد و اهدافش را محقق کند. از سوي ديگر اين تحولات باعث شده است سه کشور مهم عربي قدرتمند شامل سوريه ف عراق و مصر که همواره در مقابل زياده خواهي هاي صهيونيستي ايستادگي مي کردند به علت فرو رفتن در جنگ هاي طايفه اي و بحران داخلي شديد ، ضعيف شوند و ديگر مانند قبل تهديدي جدي براي اسراييل تلقي نشوند.
 
حال سوالي که مطرح است اين که آيا انفجارهاي تروريستي در لبنان اهداف مد نظر را محقق مي کند.؟ و آيا اهدافي را که سعودي ها پيش بيني مي کردند عملي شده است؟

آل سعود از طريق دخالت در لبنان اهداف خاصي را دنبال مي کند و يکي از آن ها محاصره کردن جنبش حزب الله لبنان و جلوگيري از کمک آن به سوريه است. زيرا آل سعود بر اين باور است حضور حزب الله در سوريه در مسير ماموريت خصمانه آن در اين کشور مانع تراشي مي کند و حضور حزب الله در سوريه قدرت دفاعي دولت و ارتش اين کشور را چند برابر افزايش مي دهد. 


عربستان براي اين منظور طرح هايي را در دستور کار دارد که به موارد زير مي توان اشاره کرد:

1-      عربستان تلاش مي‌کند حزب الله را از شرکت در دولت جديد خارج کند به همين علت دولت نجيب ميقاتي را از طريق توطئه هاي مختلف سرنگون کرد و در مسير تشکيل دولت تمام سلام که قرار است حزب الله بخشي از آن باشد مانع تراشي مي کند و همه اين موارد با هدف دور نگه داشتن حزب الله از قدرت و منزوي کردن آن در داخل لبنان صورت مي گيرد.

2-      عربستان تلاش زيادي را براي محاصره بين المللي جنبش حزب الله و قطع ارتباط جامع بين المللي با اين جنبش آغاز کرده است. عربستان براي تحقق اين مهم به پرداخت رشوه هاي کلان روي آورده است. عربستان فشار زيادي بر اتحاديه اروپا آورد تا حزب الله را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار دهد که بر اساس همين تلاش ها بود که شاخه نظامي حزب الله در اين فهرست قرار گرفت. عربستان در شوراي همکاري خليج فارس نيز از هيچ تلاشي در اين خصوص کوتاهي نکرد تا اعضاي اين شورا نيز حزب الله را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دهند. آل سعود ديگر اعضاي شوراي همکاري خليج فارس را تهديد کرد هر طرفي با حزب الله رابطه داشته باشد يا از آن حمايت عاطفي و معنوي کند محکوم به طرد و اخراج از اين شورا است.

3-      اما گزينه بسيار خطرناک تر در طرح سعودي ها براي منزوي کردن حزب الله ، امنيتي است و در هدف قرار دادن و ترور فرماندهان حزب الله يا مراکز و پايگاه هاي مقاومت متبلور مي شود. به همين علت انفجارهاي ضاحيه در جنوب بيروت ، سفارت ايران و ترور حسان اللقيس خدمتي ديگر از آل سعود به صهيونيسم است.
 
حقيقت امر اين است که آل سعود نمي تواند هيچ يک از اهداف خود را محقق کند و تاکنون محقق نشده است. بعيد است دولت بعدي لبنان بدون حضور حزب الله تشکيل شود زيرا هر دولتي بدون حزب الله به حد نصاب سياسي خود نخواهد رسيد و حزب الله و گروه 8 مارس وزنه بسيار مهمي در لبنان است که ناديده گرفتن امروز آن ، پيامدهاي بسيار سنگيني در فردا دارد.


گروه 14 مارس که مزدور عربستان و رژيم صهيونيستي در عرصه داخلي لبنان است در بسيج کردن جامعه بين المللي عليه حزب الله ناکام بوده است و ناکامي بزرگتر اين که اين گروه حتي نتوانسته است فضاي داخلي لبنان را عليه حزب الله بسيج کند.


گزارش از مسعودی علوی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار