مشهد/

اصالت فرهنگی در کلان شهر‌ها کم رنگ شده است

امروزمعماری اسلامی و اصالت فرهنگی و هویتی در کلان شهرها کم رنگ شده است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، عضو شورای اسلامی گفت: شهر‌های کوچک در این زمینه دارای ظرفیت بالقوه‌ای هستند که باید از آن استفاده شود.

محمود هراتی افزود: متاسفانه منویات مقام معظم رهبری در حوزه معماری اسلامی شهر‌ها و توجه به اصالت فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته است و از این رو باید در شهر‌هایی نظیر طبس با توجه به ظرفیت‌های طبیعی در راستای افزایش گردشگری اقدامات موثری انجام شود.

فرماندار طبس نیز به ظرفیت‌های طبیعی این شهر و همچنین برادر خواندگی این شهر با مشهد به دلیل وجود مرقد مطهر برادر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: طبس به دلیل قرارگرفتن در مسیر رسیدن به شهر مشهد به عنوان می‌قات الرضا (ع) شناخته می‌شودو این شهر با ۷۳هزار نفر جمعیت دارای بزرگ‌ترین اداره حمل و نقل ریلی کشور در شرق است که حدود یک هزارو ۲۰۰ کیلومتر خطو ط ریلی دارد.

احمد طالبیان مقدم با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معادن زغال سنگ کشور در این شهر واقع شده است، تصریح کرد: مدیریت شهری این شهر آماده همکاری با مشهد در زمینهٔ انعقاد قراداد‌های سرمایه گذاری و توسعه شهری است.

وی تاکید کرد: خواستار استفاده از تجارب شهر مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان در مباحث مربوط به طراحی و مبلمان شهری هستیم.

برچسب ها: فرهنگی ، کلان ، شهرها ، کم رنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.