مشهد/

طواف اموات در بقعه بی‌بی شطیطه(س) به یک سنت تبدیل شده است

طواف اموات که بیشتر از ساکنان اطراف بقعه و روستاهای همجوار هستند، به یک سنت تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام علی‌محمد خوش‌نیت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بقعه متبرکه بانو بی‌بی شطیطه(س) و بانو پسنده(س) به‌عنوان قدمگاه امامان معصوم(ع) به شمار می‌روند زیرا امام موسی ابن جعفر(ع) بر پیکر بانو بی‌بی شطیطه(س) نماز خواندند و امام رضا(ع) نیز میهمان بانو پسنده(س) بودند و به‌همین خاطر در نیشابور این دو قدمگاه جایگاه رفیع و بلندی دارد.

امام جماعت بقعه بی بی شطیطه(س) نیشابور افزود: طواف اموات در حرم امام رضا(ع) هم صورت می‌گیرد و خاکی که از در زیر فرش ورودی وجود دارد به‌عنوان تبرک بر روی جنازه می‌ریزند و سبب شده است در نیشابور نیز اموات را دور بقعه این بانوی بزرگوار طواف بدهند.

وی اضافه کرد: افراد زیادی برای خرید قبر در جوار بقعه بی‌بی شطیطه(س) حاضرند هزینه کنند و این امر نیز به خاطر کرامات این بی‌بی بزرگوار است، ولی به خاطر نبود جا و مکان اجازه این کار داده نمی‌شود.

خوش‌نیت با بیان اینکه رئیس جمهور سابق آقای احمدی‌نژاد در سفر خود به نیشابور قول‌های زیادی داد و قرار بود بودجه‌ای به این بقعه اختصاص داده شود، خاطرنشان کرد: از طرف مردم نیز طومارهایی برای اجرای طرح جامع بقعه بانو شطیطه(س) و بانو پسنده(س) نوشته شد که از این وضع موجود خارج شود، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی به مردم نیشابور نیز توصیه کرد که عنایت خاصی به این بزرگواران که شان و منزلت بالایی در نظر ائمه(ع) دارند و مورد محبت و عنایت این دو امام عزیز قرار گرفته‌اند، داشته باشند.

امام جماعت بقعه بانو شطیطه(س) در پایان خواستار توجه مسئولان به ویژه آستان قدس رضوی به این بقاع متبرکه شد .

برچسب ها: طواف ، اموات ، سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بنام خداهدیه به امام موسی وامام رضا وبانوشطیطه وپسندیده صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
خیلی خوب بود