اصفهان/

برا ی توسعه کشور ،کارآفرینی باید در تمام بخش ها نهادینه شود

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: برای اینکه کشور در مدار توسعه قرار گیرد،کارآفرینی باید در تمام بخش های جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «محسن رنانی» در کارگروه حمایت و توسعه کارآفرینی و مدیریت راهبردی اتاق اصفهان ،توسعه را توانایی تولید، انباشت و حفاظت از کارآفرینی تعریف کرد و گفت: جامعه‌ای که بتواند کارآفرین تولید کند می‌تواند فرایند توسعه را هم در خود ایجاد کند.

وی کارآفرینی را فرایند بلند مدت و طولانی خواند و گفت: کارآفرین باید صبور باشد و بر روی فعالیت خود سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهد.

رنانی کارآفرینی را مخصوص حوزه اقتصاد ندانست و گفت: در بخش‌هایی مانند فرهنگ، و سیاست می‌توان کارآفرینی کرد زیرا خلق مستمر ایده، مفهوم سازی جدید و نظریه پردازی و بست دانش عمومی از مصادیق کارآفرینی در سایر حوزه‌ها می‌تواند باشد.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان کارآفرین را فن آور تعریف کرد و گفت:افرادی که با خلاقیت و پشتکار خود کالای یا فناوری جدیدی خلق می کنند کارآفرین یا فن آفرین می گویند.

رنانی تصریح کرد:در یک اقتصاد قسمتی از فعالان اقتصادی باید کارآفرین باشند و بخش دیگر نیز منتظر استفاده از فرصت های ایجاد شده کارآفرینان می باشند./س

برچسب ها: اصفهان ، فرهنگ ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.