کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیات نظارت باید تشخیص دهد اظهارات مطهری مجرمانه است یا خیر نه خودشان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر علی مطهری گفت: اینکه آقای مطهری می‌گوید در راستای وظایف نمایندگی اظهار نظر کرده اشکالی ندارد ولی باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص دهد که آیا اظهارات وی مجرمانه است یا خیر.

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در پی اظهارات اخیر علی مطهری به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: به صراحت در قانون اساسی بحث مصونیت نمایندگان مطرح شده است.  
 
وی افزود: این مصونیت مجددا در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز آمده و به جزئیات آن اشاره شده که مصادیق آن شامل نطق نمایندگان، صحبت موافق و مخالف و بحث‌های مربوط به کمیسیون‌ها است اما در چارچوب وظایف نمایندگی.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تا قبل از قانون تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان روال بر این بوده که قوه قضاییه نماینده متشاکی را دعوت می‌کرد اما پس از تصویب قانون نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت‌ها از نمایندگان به این هیات ارسال می‌شود.  
 
کریمی قدوسی تصریح کرد: ابتدا گزارش‌ها در این هیات بررسی می‌شود و از نماینده شاکی و متشاکی دعوت شده تا این هیات بررسی کند که اظهارنظر مذکور مجرمانه است یا نیست.  
 
نماینده مشهد ادامه داد: در مورد آقای مطهری باید همین مسیر طی شود یعنی قوه قضاییه بعد از تشخیص جرم، به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند برای وی احضاریه بفرستد تا احضاریه به هیات رئیسه آمده و از طریق هیات رئیسه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برسد تا هیات نظارت نیز با دعوت از آقای مطهری به  اظهارات وی رسیدگی کند.  
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اینکه آقای مطهری می‌گوید در راستای وظایف نمایندگی اظهار نظر کرده اشکالی ندارد ولی باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص دهد که آیا اظهارات وی مجرمانه است یا خیر.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار