تقویت باور مردم از جمله راه‌های نهادینه کردن وقف

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت تاسیس دانشکده وقف، گفت: فطرت انسان‌ها، تشنه وقف است.

دکتر اکبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: همه عقب ماندگی و گمراهی‌ها، به دلیل جهل و نادانی انسان‌ها در جامعه است اما، مردمی که بصیرت دینی دارند، با استفاده از آموزه‌های دینی و سوق داده شدن به عمل خیر، واقف می‌شوند.
 
وی اولین شیوه تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف را بصیرت افزایی، تقویت بنیه معرفتی و بالا بردن سطح جهانی‌بینی مردم و جامعه اسلامی دانست.
 
اکبری تقویت بنیه و باور مردم را از جمله راهکارهای تقویت و نهادینه کردن وقف در جامعه دانست و ادامه داد: یکی از بارزترین نمود عمل صالح، عمل نیک وقف است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، وقف فکر، علم، هنر و مال را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امانت‌داری و اعتماد مردم به مسئولان از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در زمینه گسترش فرهنگ وقف در جامعه است.
    
وی استفاده از بهره‌‌وری و تعامل با اهل قلم و هنر را یکی دیگر از راهکارهای تاثیرگذار در جامعه برای گسترش وقف دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت علمی، دانشمندان، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بهترین ابزار برای تبیین جایگاه وقف و بسترسازی برای عمل صالح و باقیات الصالحات است.
 
اکبری تاسیس دانشکده وقف در کشور را خواستار شد و خاطرنشان کرد:‌ امروزه بره‌وری از موضوعات و تاسیس دانشکده وقف برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه به عنوان نوعی خلاء احساس می‌شود و نیاز جامعه دینی و اسلامی است./
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.