دیدار "160 دقیقه‌ای" کری با پادشاه عربستان/ کري: از "اعلیحضرت" به خاطر حمایت ایشان از اقدامات آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي تشکر می‌کنم

"ملک عبدالله بن عبد العزیز" پادشاه عربستان امروز در پایتخت این کشور میزبان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیاه:"ملک عبد الله بن عبد العزیز" پادشاه عربستان با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و هیات همراه وی در ریاض دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف تحولات مسئله فلسطین و اوضاع جاری در منطقه را علاوه بر دیگر حوادث منطقه ای و بین المللی را بررسی و به گفتگو پیرامون آنها پرداختند.

جان کري وزير خارجه آمريکا گفت امروز "اعلیحضرت"، عبدالله پادشاه عربستان از تلاش‌هاي آمريکا براي حل درگيري اسراييل با فلسطينيان کاملا حمايت کرده است.

کري اين اظهارات را بعد از يک گفتگوي 160دقيقه‌اي با عبدالله عنوان کرد.

کري در اين ديدار گزارشي از سه روز گفتگو با مقامات تشکيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي به عبدالله ارايه کرد.

وي در گفتگو با خبرنگاران بعد از اين ديدار گفت عبدالله نه تنها وي را تشويق کرده بلکه از تلاش‌هاي وي حمايت و ابراز اميدواري کرده است که اين تلاش‌ها به موفقيت بينجامد.

وي گفت عبدالله در اين ديدار گفته است حصول معاهده ميان طرفين مي‌تواند "منافع فراواني" در سراسر منطقه ايجاد کند.

در عين حال، سعود الفيصل وزير خارجه عربستان نيز که در اين مصاحبه شرکت داشت گفت هيچ ديداري تاکنون به اندازه اين ديدار پرفايده نبوده است.

وي ضمن انکار گزارش‌هاي رسانه‌اي درباره تيره‌شدن روابط دو کشور بر سر سياست‌هاي آمريکا درباره ايران، سوريه و مصر گفت اين ديدار نشان داد اين گزارش‌ها صحيح نيست.

فيصل مستقيما به اظهارات کري درباره مساله فلسطين اشاره نکرد اما گفت عربستان از توافقي که بتواند آرمان‌هاي فلسطينيان را برآورده کند کاملا حمايت خواهد کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پادشاه ، عربستان ، جان ، کری ، دیدار ، ریاض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار