جروزالم پست:

گروه حامي حقوق بشر دراسرائيل "شين بت" را به استفاده ازشکنجه متهم کرد

يک گروه حامي حقوق بشر در فلسطين اشغالي، شين بت ،سرويس اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي، را به استفاده مستمر از شکنجه عليه زندانيان متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه جروزالم پست؛ پايگاه اينترنتي اين روزنامه ، چاپ فلسطين اشغالي، در شماره روز دوشنبه خود در مقاله‌اي به قلم "يونا جرمي باب" نوشت، گروه موسوم به «کميته مردمي عليه شکنجه» اعلام کرده است، به رغم اعلام ممنوعيت شکنجه از سوي ديوان عالي اسرائيل، "شين بت" کماکان از اين روش استفاده مي کند. شين بت در پاسخ به اين اتهام اعلام کرده است: "اطلاعاتي که در بازجويي‌ها از زندانيان به دست مي‌آيد، مانع عمليات تروريستي و ضامن حفظ جان بسياري از اسرائيلي‌ها مي‌شود. "

سازمان غيردولتي ياد شده اعلام کرده است از سال 1999 ميلادي به اين طرف که ديوان عالي اسرائيل حکم ممنوعيت استفاده از روش شکنجه را صادر کرده است، مأموران "شين بت" هرگز استفاده از شکنجه را متوقف نکرده و همواره از اين روش به عنوان يکي از ابزارهاي بازجويي از بازداشت‌شدگان استفاده کرده است. بازجويان اسرائيلي علاوه بر شکنجه، از رفتار توهين‌آميز مانند آب دهان انداختن و حتي ادرار کردن روي زندانيان هنگام بازجويي نيز هيچ ابايي ندارند. 

اين گروه غيردولتي در اسرائيل اعلام کرده است، به مقابله خود با شکنجه و تضييع حقوق بشر از سوي شين بت و ساير نهادهاي اجراي قانون در اسرائيل، همچنان ادامه خواهد داد. گروهي از کارکنان کميته مردمي عليه شکنجه در اسرائيل تأکيد کردند: ما، برخلاف آنچه برخي از مقامات اسرائيلي تلاش دارند ما را جلوه دهند، مشتي از احمق‌هاي ضداسرائيلي نيستيم، بلکه نقطه نظرات ما با عقايد اکثر اسرائيلي‌هايي که به شدت نگران دمکراسي در اسرائيل هستند، هماهنگ و سازگار است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار