دفتر وزير خارجه سابق انگليس:

سفر "استراو" در بحبوحه تلاش لندن براي بهبود روابط ديپلماتيک با تهران انجام مي‌شود

دفتر "جک استراو" وزير امور خارجه سابق انگليس اعلام کرد استراو روز دوشنبه در راس هيئتي از قانونگذاران انگليس به ايران سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين سفر در بحبوحه تلاش لندن براي بهبود روابط ديپلماتيک انجام مي‌شود.

اين سفر قانونگذاران انگليس از حزب مخالف کارگر به سرپرستي استراو دو ماه پس از آن انجام مي شود که انگليس و ايران در تلاش براي احياي روابط دو کشور، دو کاردار غير مقيم معرفي کردند. 

"استراو" 67 ساله در دوره نخست وزيري توني بلر يعني زماني که انگليس در حمله سال 2003 به عراق مشارکت کرد، وزير امور خارجه انگليس بود. وي بارها تعامل با ايران را براي پايان دادن به بحران برسر برنامه هسته اي اين کشور خواستار شده است.

دفتر استراو در بيانيه اي اعلام کرد "نورمن لامونت" وزير دارايي محافظه کار سابق انگليس، "جرمي کوربين" از قانونگذاران انگليس از حزب کارگر و "بن والاس" از قانونگذاران محافظه کار اين کشور ، استراو را در سفر به تهران همراهي مي کنند.

آنها روز دوشنبه عازم تهران شدند و قرار است روز جمعه به انگليس بازگردند.

در بيانيه دفتر استراو آمده است اين اعضاي پارلمان انگليس که همگي از اعضاي گروه پارلماني فرا حزبي انگليس درباره ايران هستند با دعوت گروه دوستي انگليس و ايران موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار