ساری/

تاکید بر لازم‌الاجرا بودن آئین‌نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به ضرورت رعایت دقیق ایمنی در راه آهن گفت: براساس مصوبات ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن، آئین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مصوب بهمن ماه سال ۸۱ هیئت وزیران لازم الاجراست.

گران پاشا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ افزود: براساس مصوبات ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن، آئین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مصوب بهمن ماه سال ۸۱ هیئت وزیران لازم الاجراست.

وی تصریح کرد: براساس این قانون صدور هرگونه مجوز برای ایجاد مستحدثات در مجاورت ابنیه فنی راه آهن نظیر پل‌هایی با دهانه ۱۰ متر به بالا، تونل‌ها، دیوارهای حائل، دیوار ضامن، تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح و نظایر آن‌ها در فاصله بعد از حریم ۱۷ متری تا ۳۰ متر به جز تاسیسات زیربنایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین خواهد شد ممنوع است.

مدیر کل راه آهن شمال در خصوص تاسیسات زمین‌های کشاورزی اطراف حریم ریلی گفت: در زمین‌هایی که دارای کاربری کشاورزی هستند و به موجب قانون و ضوابط جاری زمین کشاورزی یا باغ شناخته شده و تبدیل آن‌ها منع قانونی دارد، صدور مجوز برای ایجاد اینگونه مستحدثات ازقبیل خانه باغ، تلمبه خانه و حفر چاه و نظیر آن در این اماکن جز در چارچوب و مقررات‌‌ همان حوزه در فاصله بعد از حریم ۱۷ متری تا ۳۰ متر ممنوع است.

گران پاشا افزود: براساس قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن کشور اراضی واقع در نوار ۳۰ متری بعد از حریم ۱۷ متری راه آهن فقط دارای کاربری تاسیسات زیربنایی هستند و مستحدثات مجاز در این محدوده نیز شامل شبکه‌های زیربنایی خطوط آب، برق، فاضلاب، گاز، نفت، مخابرات و نظایر آن‌هاست.

وی تصریح کرد: هرگونه ساخت واحدهای خدماتی رفاهی در نوار ۳۰ متری بعد از حریم ۱۷ متری راه آهن از قبیل جایگاه‌های فروش مواد روغنی و سوخت، تعمیرگاه‌های خودرو، هتل‌ها و نظایر آن در چارچوب مقررات ایمنی در حالت استثناء قرار دارند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: ایمنی ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.