آقای وزیر آیا سلامت آب شرب تهران را تایید می کنند؟

نیترات استاندارد در شبکه بین المللی 20 میلی گرم است در تهران بالاتر از 50 میلی گرم

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان نیترات در آب تهران نگران کننده است و در حالی که نیترات استاندارد در شبکه بین المللی 20 میلی گرم است این عدد در آب تهران بالاتر از 50 میلی گرم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا که با حضور وزیر نیرو انجام شد نسبت به نیترات بالای موجود در آب تهران ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وجود نیترات در آب تهران بر حسب نوع منطقه  و مکان قرار گیری منطقه دارای نوسان است و کم و زیاد می شود.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نیترات استاندارد در شبکه بین المللی آب 20 میلی گرم در لیتر است و میزان مطلوب آن ده میلی گرم است و برای کشورهای در حال توسعه و فقیر 45 میلی گرم در لیتر است اما از سال 82 تا کنون این عنصر در آب تهران 50 و بالاتر از 50 میلی گرم است که سرطان زا است و باعث کم خونی و ناراحتی های تنفسی می شود.  
 
وی در ادامه بیان داشت: وارد شدن فاضلاب به آب شهری علت اصلی ورود نیترات در آب تهران است و شکستگی لوله های آب و قرار گرفتن آن در نزدیکی لوله های فاضلاب باعث ورود نیترات به آب می شود.  
 
حافظی ادامه داد: هر متر مکعب آب هزار تومان هزینه دارد و هر 1.1 میلیارد متر مکعب در تهران روزانه مصرف می شود که در 165 روز سال 3 میلیارد تومان برای تهران هزینه بر می دارد.  
 
رئیس کمیسیون سلامت خاطر نشان کرد: از این میزان آب تنها یک درصد آب شرب است و مردم از آن استفاده می کنند و مابقی مورد استفاده نیست و سوال من از وزیر نیرو این است که آیا سلامت آب شرب مردم را تایید می کنند یا خیر؟  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نیترات ، آب ، تهران ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار