باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد/

ارائه برنامه جامع؛ حلقه گمشده مدیریت جدید شهرداری اندیشه/ بوستان شهدای هسته‌ای فراموش شده است

شهردار جدید اندیشه در اولین حضور و سخنرانی خود از برنامه‌های بلند مدت و جامع خود که قرار است 4 سال به عنوان شخص اول مدیریت شهری اندیشه فعالیت کند چیزی به زبان نیاورد و تنها به چند قول برای ساخت مکان‌های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین قول‌هایی تحت عنوان تعامل مثبت با دستگاه‌های اجرایی بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تعیین سرپرست برای اداره شهر جدید اندیشه توسط شورای اسلامی چهارم در 12 شهریور ماه سال جاری به عنوان نخستین تصمیم این نهاد مدنی بود، در حالی که این نهاد شهردار سابق شهر یعنی "بهروز کاویانی" را که به رغم کسب افتخارات زیادی همچون انتخاب پیاپی شهرداری اندیشه به عنوان شهرداری برتر و نمونه استان از مدیریت شهری بنا به اختیارات و حق قانونی خود کنار گذاشته و "اسماعیل طلوعی" را به عنوان سرپرست شهرداری برگزید.

در این رابطه نیز رئیس شورای اسلامی شهر جدید اندیشه در گفتگویی اظهار کرد: شورای دور چهارم شهر در نخستین روز کاری خود سرپرست شهرداری را معرفی کرد.

رئیس شورای شهر جدید اندیشه با اینکه شهردار مورد نظرشورا در 12 شهریورماه تعیین شد، گفت: اعضای شورای شهر بیش از 80 ساعت کاری را به منظور بررسی صلاحیت فرد اصلح برای تصدی گری شهرداری اندیشه سپری کردند تا در نهایت گزینه نهایی مشخص شد.

رئیس شورای شهر جدید اندیشه درباره ابقای" کاویانی" شهردار پیشین این شهر گفت: وی یکی از کاندیداهای مطرح اعضای شورا بود ، اما رزومه‌ای را به منظور بررسی ارائه نکرد ، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که وی تمایلی به ادامه کار در شهرداری اندیشه ندارد.

با توجه به سخنان کامل و جامع رئیس شورای "شهر جدید اندیشه" به این نتیجه خواهیم رسید که این شورا برای انتخاب شهردار اصلح ، زمان بسیاری را با جلسات کارشناسی صرف کرده است؛ اما در این میان باید به نکته‌ای ظریف اشاره داشت که کارشناسان در عرصه مدیریت شهری به آن اعتقادی ندارند؛ آن هم ارائه رزومه شهردار فعلی یک شهر به شورای شهر است، در این هنگام این سوال ایجاد خواهد شد که آیا اعضای شورای شهر که از مردم و ساکنان همان شهر محسوب می شوند اقدامات و خدمات شهردار فعلی را به چشم خود ندیده‌اند که از وی رزومه درخواست کرده اند؟ زیرا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اعلام این موضوع مطمنا نمی تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای جابجایی مدیریت شهری باشد و بهتر بود اعضای شورای شهر دلیل دیگری را مطرح می‌کردند.

سرانجام این ماجرا شهردار مورد نظر شورای چهارم یعنی "سعید خانپور" پس از گذشت 96 روز از تصمیم نهایی شورای شهر معارفه شد تا رسما سکان هدایت شهرداری اندیشه به عنوان شهرداری برتر استان را در اختیار بگیرد.

خانپور در مراسم معارفه‌ای که در سالن آمفی تئاتر سینما ساحل شهر جدید اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و راهبرد ما در شهرداری، تعامل فیما بین میان تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: انجام طرح سرانه‌های محله در حوزه‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های جدی شهرداری در آینده است و همچنین پروژه‌های عمرانی مطابق با خواسته‌ها و مطالبات مردم انجام خواهد شد.

شهردار جدید اندیشه تصریح کرد: در بودجه‌ریزی امسال نیز در نظر داریم در هر فاز این شهر سالن‌های ورزشی هم برای بانوان و هم برای آقایان ایجاد کنیم.

خانپور با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای مذهبی و اجتماعی بیان کرد: در شهرداری کار سیاسی نداریم و در امور عمرانی، سیاست را دخالت نخواهیم داد.

خانپور در اولین حضور و سخنرانی خود از برنامه‌های بلند مدت و جامع خود که قرار است 4 سال به عنوان شخص اول مدیریت شهری اندیشه فعالیت کند چیزی به زبان نیاورد و تنها به دادن چند قول برای ساخت مکان‌های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین قول‌هایی تحت عنوان تعامل مثبت با دستگاه‌های اجرایی بسنده کرد.

با توجه به اینکه شهرهای جدید کشور از طرح جامع و تفصیلی برخوردارند، ارائه یک طرح جامع مدیریتی یکی از مهم ترین اقدامات مدیریت شهری در این شهرها به شمار می‌رود و تحقق این موضوع در حالی از سوی شهرداری اندیشه فراموش شده که سید مرتضی سلیم آبادی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران در مراسم معارفه شهردار جدید اندیشه بر ارائه این برنامه 4 ساله تاکید داشته و اعلام کرد که شهرداران باید برنامه بلندمدت 4 ساله داشته باشند زیرا اگر این برنامه از سوی شهرداری و شورای شهر تدوین نشود مردم باید نسبت به روند مدیریت شهری اعتراض کنند.

همچنین لازم به ذکر است شهردار اندیشه از 100 روز گذشته از انتخاب خود به عنوان شهردار خبر داشت اما وی تا کنون حتی معاونان رسمی خود را منصوب نکرده و تمام معاونت‌های شهرداری با سرپرست مدیریت می‌شود که مطمنا تداوم این موضوع، مشکلاتی را در اتمام پروژهای عمرانی و همچنین امور جاری ایجاد می‌کند اما این در حالی است که شهرداری شهر همجوار اندیشه یعنی شهریار با وجود فرصت کوتاه در انتخاب شهردار مورد نظر با وجود اختلاف نظرهای مختلف اما تا کنون تمام معاونت های آن شهرداری از سوی شهردار انتخاب شده و شهرداری با سیاست و راهبرد جدید شهردار در حال خدمت به مردم است.

لازم به ذکر است که با روی کارآمدن دوره جدید شورای شهر و مدیریت جدید شهرداری چراغ‌های روشنایی بوستان شهدای هسته‌ای که با همت و در کوتاه‌ترین زمان در مدیریت قبلی شهرداری ساخته شد هر شب خاموش بوده و جلوه ورودی شهر را با توجه به طراحی زیبای بوستان زشت کرده است و به جای آنکه از این سرمایه زیست محیطی بتوان به عنوان فضای تفریح و سرگرمی مردم بهره برد اما با فراموشی مسئولان امر این بوستان تنها در نیمه‌ای از روز قابل استفاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار