"مهموني کامي" در خانه هنرمندان به نمایش درآمد

فيلم سينمايي "مهموني کامي" عصر دوشنبه 16 دی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمايش درآمد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فيلم سينمايي «مهموني کامي» عصر دوشنبه 16 دی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمايش درآمد و سپس نشست نقد و بررسی این فیلم برگزار شد. در ابتدای این نشست «نیما حسنی نسب» فیلم «مهمونی کامی» را فیلمی از سینمای مستقل و دورهمی دانست و گفت: «سینمای مستقل و سینمای آزاد تا حدودی سینمای دورهمی است، منظور از دورهمی این است که برخلاف جریان نرمال و مشخص در تهیه و ساخت یک فیلم، به صورتی دیگر و متفاوت ساخته می شود، افرادی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و با ایده مشترک خود، فیلمی را با سرمایه شخصی خود تولید می‌کنند، از این منظر می‌توان فیلم مهمونی کامی را فیلمی دورهمی تعریف کرد. این فیلم با جمع شدن افراد همدل در کنار هم ساخته شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که همیشه مستقل بودن به معنای خوب بودن نیست، برخی از فیلم‌های مستقل نیز در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، که فیلم‌های خوبی نیستند، فیلم‌هایی هم ساخته شده‌اند که بعدها می‌توان آن‌ها را از نمونه‌های خوب جریان مستقل به حساب آورد».
 
«نیما حسنی نسب» در بخش دیگر از صحبت‌های خود به ویژگی فیلم «مهمونی کامی» اشاره کرد و گفت: «فیلم «مهمونی کامی» تعریف مشخصی ندارد، اما آن را می‌توان فیلمی مدرن دانست، فیلمی که درباره وضعیت یک نسل صحبت می‌کند، ویژگی نسلی را می‌گوید که کارگردان فیلم خود جزی از این نسل است. کارگردان توانسته است ادبیات، فرم رفتاری و نوع مواجه این نسل با زندگی را از طریق مشاهده و جست و جو خود، در فیلم منعکس کند. این فیلم ویژگی زندگی نسلی را به تصویر می‌کشد که حتی برای مثال جنازه‌ای نیز نمی‌تواند فرم زندگی آن‌ها را تغییر دهد. فیلم «مهمونی کامی» اگرچه مشکلات بسیار زیادی دارد، ولی توانسته است مخاطب را درگیر موقعیت کند، یعنی حس موقعیت به مخاطب انتقال پیدا می‌کند، نحوه اجرا و لحن بازیگران در این فیلم بسیار واقعی است، بازیگرانی که برای این فیلم انتخاب شده‌اند، بازیگرانی هستند که توانسته‌اند با ایفای نقش خود، حس موقعیت را به نحو احسن به تصویر بکشند».
 
در ادامه این نشست «علی احمدزاده» ویژگی اصلی فیلم «مهمونی کامی» را نقش بازیگران و بازی آن‌ها دانست و گفت: «در فیلم «مهمونی کامی» آن چه اهمیت زیادی دارد، نقش بازیگران، نحوه صحبت کردن و ویژگی‌های رفتاری آن‌هاست، این فیلم قصه پیچیده‌ای ندارد، و اتفاق ویژه‌ای در آن نمی‌افتد، تنها آدم‌ها و روابطی که با یکدیگر در جریان این سفر دارند، از کیفیت خوبی برخوردار است و اهمیت زیادی دارد».
 
«مهموني کامي» اولین ساخته بلند سینمایی «علی احمدزاده» است که در آن «پگاه آهنگرانی»، «مینا ساداتی»، «میسا مولوی»، «مهدی کوشکی» و «نازنین فراهانی» بازی می‌کنند. این فیلم درباره عده‌ای جوان است که برای رفتن به یک مسافرت راهی شمال می‌شوند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۳:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
خبررسانیتون خیلی عالیه!!!!!!!!!!!!!!! اما....
آخرین اخبار