تکرار/

هاشمیان: برای بازیکنان امید متاسف شدم/همه فوتبالی‌ها باید مدرک آموزش دوپینگ دریافت کنند

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت:برای بازیکنان تیم ملی امید و استفاده از قلیان متاسف شدم و از اين پس همه فوتبالی‌ها در صورت اخذ مدرک آموزش دوپینگ حق شرکت در مسابقات سال آینده را خواهند داشت.

هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم آشنایی و گذراندن همه اعضا شاغل در فوتبال به مساله دوپینگ به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: بر اساس آیین نامه فدراسیون فوتبال fifa در راستای بحث مبارزه با دوپینگ و طبق ماده 13 همه بازیکنان کادر فنی و کلیه کسانی که در امر فوتبال مشاغل و مشارکت دارند باید در کلاس های آشنایی با دوپینگ شرکت و آموزش ‌های لازم را دیده باشند و پس از اخذ مدرک و گواهی مجاز به حضور در عرصه فوتبال خواهند بود.

وی با توجه به اقدامات انجام شده کمیته پزشکی افزود: در راستای مبارزه با دوپینگ سمینار‌های در سطح کشور برگزار شده و با قاطعیت در محل باشگاه‌ها، آموزش برگزار شده و بازیکنان را به این امر آشنا ساخته ایم.

 هاشمیان‌ تاکید کرد: بر اساس ماده 13 قانون آیین نامه فدراسیون فوتبال کشورمان هر باز‌یکنی که گواهی آشنایی با امر دوپینگ را نداشته باشد قرار داد بازی بسته نخواهد شد.

رئیس کمیته فدراسیون فوتبال با تاکید بر این مسئله تمامی عوامل باید از فیلتر آموزش دوپینگ عبور کنند تصریح کرد: کلیه افراد اعم از بازیکن‌ کادر فنی ،‌عوامل تدارکات، مدیر عامل باید در کلاس‌ها شرکت و مدارک مخصوص آموزش مربیگری را اخذ نمایند در غیر این صورت از جرگه فوتبالی‌ها خارج خواهند شد البته در ابتدا ما به آشنایی با دوپینگ با شدت و مدت کمتری اجرا می شد اما عملا با رفع این ماده قانون این قضیه با قاطعیت و محکم تر اجرا می‌شود.

 وی تصریح کرد: حتی مسئولین رده بالای فدراسیون اعم از ریاست فدراسیون، دبیر کل، رئیس سازمان لیگ ملزم به گذراندن این دوره هستند و بدانید این یک قانون فراگیر است و هیچ استثنایی برای کسی قائل نخواهد شد.

هاشمیان‌ در خصوص همکاری مسئولان فدراسیون با قضیه مبارزه با دوپینگ و آموزش آن گفت: از مسئولان فدراسیون باید تقدیر کنم زیرا از
این مسأله به عنوان یک مسأله مهم و تأثیرگذار در سلامت جسمی ورزشکاران جامعه‌ی فوتبالی استقبال کردند جای دارد که از این مسئولان بخاطر استقبال خوب و قانونی از موضوع تقدیر کنم.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: خبرنگار چشم بینای جامعه است و باید بگویم خبرنگاران به عنوان زبان گویای ورزش می‌توان در جهت رفع نواقص گام بردارند البته خبرنگاران بایدحق را در جهت مبارزه با دوپینگ افزایش دهند که اگر بصیرت افزایی یک خبرنگار بیشتر شود می‌توان از جهت انتقال آن افکار عمومی جامعه مؤثر شد.

وی در مورد مسئله تیم ملی امید در کیش و استفاده بازیکنان از قلیان گفت: متأسفانه در برنامه 90 شنیدم و خیلی متأسف شدم در واقع بازیکنان عصر تیم ملی الگوی جوانان جامعه هستند و باید گفت غیر از تأسف نباید چیز دیگری گفت.

 هاشمیان ادامه داد: در مصاحبه‌های متعدد گفته شده که قلیان اثرات منفی زیادی را برای یک بازیکن به همراه دارد یکی بحث سلامتی دوم بحث اخلاق حرفه‌ای است سوم شئونات اجتماعی است و در اجتماع ما مرسوم نیست‌ چراكه شأن یک بازیکن در جامعه  پایین می‌آید. و چهارم مسائل آموزه‌‌های دینی است که بسیار مهم و تأثیرگذار است و مطمئن باشید اگر باورهای دینی ما زیاد باشد روی به استفاده از قلیان نمی‌آوریم.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص اقدام لازم به جهت برخورد با بازیکنان و عوامل متخلف تمی ملی امید گفت: با رییس کمیته انضباطی رایزنی کرده‌ایم و مقرر شد که از خرافی‌های قانونی برای مبارزه با دوپینگ استفاده شود و خوشبختانه ما از لحاظ برخورد بازیکنان با متخلفان هیچ منع قانونی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این جلسه تمام عوامل بازیکنان تیم ملی امید، پزشکان را زیر سوال برد زیرا این مسأله برای یک بازیکن سطح ملی گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

هاشمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با قاطعیت کامل افراد مختلف شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت گیرد تا هیچ وقت شاهد چنین رخدادی در سطح بازیکنان فوتبال آنهم در عرصه ملی نباشیم زیرا این بازیکنان الگو هستند و افکار عمومی جامعه را با این عملشان ناامید و دلسرد خواهند کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار