لاریجانی در دیدار با نماینده مجلس عراق:

ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط همه‌جانبه با عراق قائل نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط دوستانه و همه جانبه با عراق قائل نیست، افزود: همکاری‌های پارلمانی جز مهمی از روابط نزدیک دو کشور است که تقویت و تحکیم آن می‌تواند به حل پاره‌ای از مشکلات کمک کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با "عادل عبدالمهدی" دیدار نماینده مجلس عراق، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از امنیت و آرامش پایدار حفظ یکپارچگی و وحدت ملی عراق دانست و اظهار داشت: شرایط کنونی منطقه ضرورت وحدت، یکپارچگی و انسجام بیشتر میان گروه‌های سیاسی و ملی عراق را ایجاب می‌کند و جمهوری اسلامی ایران از هر رویکردی در این راستا حمایت می‌کند.
 
وی در همین زمینه اهمیت هوشیاری گروه‌ها و جریانات سیاسی و نخبگان عراق را یاد‌آور شد.
 
لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط دوستانه و همه جانبه با عراق قائل نیست، افزود: همکاری‌های پارلمانی جز مهمی از روابط نزدیک دو کشور است که تقویت و تحکیم آن می‌تواند به حل پاره‌ای از مشکلات و موانع موجود در مسیر گسترش همکاری های فیمابین کمک کند.
 
وی ادامه تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های نزدیک دو کشور را با توجه به وضعیت حساس منطقه ضروری خواند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس کنونی منطقه و اوضاع جاری سوریه گفت: ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تنها از طریق همکاری جمعی کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.
 
لاریجانی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر رهبران عراق این کشور بتواند دوران حساس کنونی را پشت ‌سر بگذارد.
 
عادل عبدالمهدی نماینده پارلمان عراق نیز در این دیدار ضرورت توسعه همه جانبه مناسبات نزدیک با جمهوری اسلامی ایران را مورد اجماع و توافق نظر همه گروه‌های سیاسی عراق دانست و گفت: توسعه همکاری‌های پارلمانی می‌تواند فضای جدیدی در روابط دوجانبه ایجاد کند.
 
وی همچنین گزارشی از آخرین تحولات عراق در آستانه انتخابات آتی پارلمانی این کشور ارائه داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار