هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: رفت وآمد و ترددهای این روزها در دستگاه دیپلماسی کشورمان نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر مقامات کشورهای اروپایی به ایران گفت: پس از امضای موافقت‌نامه ژنو میان ایران و کشورهای 1+5، نگرش کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نسبت به ایران تغییر کرد.

وی ادامه داد: دیدارهای اخیر برخی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی اروپایی با مقامات ایرانی نشان می‌دهد که جایگاه کشورمان در سطح منطقه و جهان بیش از گذشته ارتقاء یافته است.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا نیازمند همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: اکنون فرصت مناسبی برای بهبود روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو این اتحادیه است.



این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه سفر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه ایتالیا و همچنین سفر اخیر "جک استراو" وزیر خارجه سابق انگلیس به تهران بیانگر آن است که جایگاه ایران در سطح جهانی به نقطه قابل قبولی رسیده است، خاطرنشان کرد: رفت وآمد و ترددهای این روزها در دستگاه دیپلماسی کشورمان نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار