بر اساسا آمار رسمي:

نیمی از مجرمان انگلیسی به زندان نمی‌روند

بر پایه آمار رسمی، تقریبا نیمی از مجرمانی که در سال ۲۰۱۲ در انگلیس و ویلز به جرایم جنسی، سرقت و فروش مواد مخدر محکوم گشتند، زندانی نشده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي؛ بر پایه آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری انگلیس (MoJ) در روز سه‌شنبه (۱۷ دی)، نزدیک به ۴۹ درصد از مجرمان انگلیسیِ محکوم به تجاوز جنسی، که شمار آنها به ۲ هزار و ۳۲۴ نفر می‌رسد، در سال ۲۰۱۲ به تحمل حبس در زندان محکوم نشدند.

افزون بر این، آمار نشان داده است که نزدیک به ۴۶ درصد از کودک‌آزارانی که از کودکان زیر ۱۳ سال سوء استفاده کردند نیز بدون آنکه محکوم شوند، رها شده‌اند.

این آمار در پی پرسش از "صادق خان"، وزیر دادگستری دولت سایه انگلیس، به دست آمد؛ آمار مذکور همچنین نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از مجرمان مواد مخدر و ۴۹ درصد از سارقان در سال ۲۰۱۲ نیز زندانی نشدند.

"خان" تعداد مجرمان انگلیسی که مجازات شامل حالشان نشده است را «توهینی» به قربانیان این جرایم توصیف کرد.

وی گفت: «شماری از این جرایم آن چنان جدی و وحشیانه هستند که مردم به حق انتظار دارند عاملان آنها در زندان حبس شوند.»

این آمار یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت ائتلافی قوانین شدیدتری را به عنوان مجازات جرایم وحشیانه همچون تجاوز و سرقت مسلحانه مطرح کرد.

با وجود این، حزب کار مخالف در انگلیس اخیرا دولت تحت رهبری توری را به شکست در مقابله با جرایمی همچون تجاوز، خشونت‌های خانگی و سوء استفاده از کودکان متهم کرد. این حزب همچنین با ذکر اطلاعاتی نشان داد که با وجود افزایش شمار پرونده‌های ثبت شده از جرایم، موارد ارجاعی به دادگاه برای محاکمه کاهش داشته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار