به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از فرهنگ انقلاب اسلامی، گیرنده بیسیم Wi-Fi طی 12 ماه گذشته به یکی از مهمترین و جذابترین گزینهها برای خودروسازان و تولیدکنندگان محصولات لوکس تبدیل شده است و طی این دوره زمانی بسیاری از محصولات خود را مجهز به گیرنده Wi-Fi و با قابلیت دریافت خدمات شبکه مخابراتی LTE عرضه کردهاند.
این فرآیند در بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس شرکت GM اعلام کرده است که در سال 2014 میلادی نسل جدید خودروهای خود مبتنی بر گیرندههای LTE بر پایه سیستم Wi-Fi را روانه بازار میکند.
تولیدکنندگان خودرو در تلاشند به جای استفاده از دستگاههای گرانقیمت پخش دیسکهای DVD، از نمایشگرهای مجهز به گیرنده Wi-Fi استفاده کنند و بر این اساس کوشیده میشود آخرین استاندارد ارایه شده در این زمینه موسوم به 802.11ac Wi-Fi مورد استفاده قرار گیرد.
این پروتکل بیسیم نسبت به استانداردهای قبلی مزایای بیشتری را در خود جا داده است که از جمله آنها میتوان به افزایش سرعت انتقال دادهها و کاهش تاخیر در جابهجای اطلاعات اشاره کرد. ترکیب این استاندارد با قابلیتهای شبکه مخابراتی LTE این امکان را فراهم میکند تا سرنشینان خودرو خدمات مورد نظر خود را با پهنای باند بالا در اختیار بگیرند و برای مثال، امکان انجام بازیهای آنلاین یا ارتباط با شبکههای اجتماعی برای آنها فراهم شود.
"گارث اون"( Gareth Owen) تحلیلگر برتر مرکز ABI Research در این خصوص گفت: «اگرچه برخی کاربران در ابتدا حاضرند ماهانه 15 تا 30 دلار برای استفاده از خدمات اینترنتی مبتنی بر شبکه Wi-Fi در خودروی بپردازند، اما بیشتر رانندگان تمایل ندارند برای دریافت این خدمات بیشتر از سرویسهای اینترنتی مخصوص دستگاههای موبایلی یا منزل پول پرداخت کنند».
مرکز تحقیقاتی ABI Research پیشبینی کرده است که در سال 2019 میلادی بیش از 60 درصد خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا به گیرنده بیسیم Wi-Fi مجهز خواهند بود.
انتهای پیام/