تبریز/

برنامه ریزی برای تولید بیش از 60هزار تن شیر گاومیش در آذربایجان شرقی

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برنامه ریزی های کارشناسان سازمان حاکی از افزایش دو هزار تنی شیر گاومیش نسبت به سال گذشته و تولید 62هزار تن شیر از این دام سنگین در حماسه اقتصادی است.

 

رضا ثقلینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جمعیت گاومیش در استان 98 هزار راس برآورد شده است.

وی تشریح کرد: اصلاح نژاد گاومیش های بومی با بهره گیری از اسپرم گاومیش ایتالیایی را باید از مهم ترین برنامه های مدیریت بهبود تولیدات دامی سازمان در حماسه اقتصادی قلمداد نماییم.

ثقلینی با معرفی شهرستان های برتر تولیدکننده شیر گاومیش در آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین تولید شیر گاومیش در مراغه، میانه و سراب به ترتیب با تولید 9000، 8600 و 5800 تن در استان صورت می گیرد.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شیر گاومیش ایتالیایی از چربی زیادی برخوردار بوده و می تواند به عنوان یکی از امتیازات این نژاد از گاومیش تلقّی شود.

وی ضمن عنوان نمودن میزان گوشت گاومیش تولیدی در سال گذشته اظهار داشت: گوشت گاومیش نیز در سال گذشته 4900 تن در استان تولید شده بود و بنا بر پیش بینی صورت گرفته تولید 5100 تن گوشت گاومیش در استان دور از انتظار نخواهد بود.

ثقلینی تاکید کرد: بیشترین گوشت گاومیش در مراغه، میانه و سراب به میزان 770، 700 و 480 تن تولید می شود/س

برچسب ها: شیر ، گاومیش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.