نائب رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون:

توسعه "بانکداری الکترونیک" نیازمند رونق فعالیت‌های زیرساخت آی تی است

گذر از بانکداری سنتی و ورود به بانکداری الکترونیک امروزه به حدی زیاد شده که باید گفت کشور ما از نظر رسیدن به اهداف توسعه بانکداری الکترونیک نسبت به موقعیت‌های پیش آمده کمی عقب است.

سید رضا ابراهیمی نائب رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: باید مسئولان نظام بانکی نگاهشان را به بخش آی تی تغییر داده تا ما بتوانیم از بانکداری سنتی وارد چرخه بانکداری الکترونیک آن هم به شیوه تکامل یافته به منظور توسعه نظام بانکداری کشور شویم.

ابراهیمی تصریح کرد: ما باید از شیوه دسترسی به اینترنت در محل کار و یا خانه برای انجام امور بانکداری الکترونیک هم عبور کرده و این شیوه را از طریق ارائه خدمات آنلاین و بر خط از طریق گوشی‌های تلفن همراه به مردم ارائه کنیم.

ابراهیمی افزود: باید در این رابطه ما مسئولان بانکی کفش الکترونیکی به پا کرده و به دنبال مشتری برویم زیرا این کار باعث افزایش ارتباط بانک‌ها با مشتریان می‌شود و در نهایت منجر به بالا رفتن توقع خاص مشتریان از نظام بانکی به منظور ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر الکترونیکی می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با بیان آنکه باید در رابطه با گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیک اقدامات فرهنگی متنوعی در کنار استفاده از تکنولوژی‌های نو در صنعت بانکداری الکترونیک به کار گرفته شود گفت: اگرچه عمده بانک توسعه تعاون 4-5 سال بیشتر نیست و جزو بانک‌های تازه تاسیس محسوب می‌شود اما این بانک تمام ابزارهای الکترونیکی سیستم بانکی را در اختیار گرفته و هم‌اکنون حدود 80 تا 85 درصد فعالیت‌ بانکی بانک توسعه تعاون از طریق بانکداری الکترونیکی انجام می‌شود که نمونه بارز آن ارائه تمام دستورات بانکی به سایر بخش‌های این بانک از طریق سامانه الکترونیکی بانک توسعه تعاون است.

ابراهیمی تاکید کرد: در مجموع ،مجبوریم که بانکداری الکترونیک را برای حضور در صنعت بانکداری توسعه دهیم اگرچه هنوز سیستم بانکیمان به آن جامعیت مورد نظر نرسیده اما باید در نظر داشته باشیم که با وجود همه این مباحث بانک‌های خصوصی توانسته اند موفق‌تر از بانک‌های دولتی خدمات بانکی خود را به سیستم بانکداری الکترونیک متصل و به نحو مطلوب خدمات بانکداری الکترونیک را در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ابراهیمی ، مسئولان ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار