گمرک اعلام کرد؛

تسهيلات جديد گمرك در مرز پيرانشهر

گمرك جمهوري اسلامي ايران جهت تسريع در عبور كالا از مرزهاي گمركي، كاهش هزينه تجارت و افزايش رضايت‌مندي صادركنندگان، مسافران و بازرگانان تسهيلات جديدي در مرز پيرانشهر فراهم كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرك، ميرهاشم سيداحمدي ناظر گمركات استان آذربايجان غربي و مديركل گمرك اروميه اظهار داشت: در حال حاضر گمرك مرزي پيرانشهر به صورت مرزي 24 ساعته آماده ارائه خدمات به صاحبان كالاهاي تجاري و كاميون‌هاي ترانزيتي است و به منظور تسهيل و تسريع فرايند گمركي كالاهاي صادراتي، يك خط جداگانه براي اين منظور اختصاص يافته است تا اين نوع كالاها دچار معطلي نشوند. 

وي افزود: كاركنان گمرك پيرانشهر( تمرچين) تا هر زمان كه كالاهايي براي صادرات وجود داشته باشد در محل كار خود باقي مي‌مانند تا تشريفات ترخيص را در همان روز انجام دهند.

ناظر گمركات استان آذربايجان غربي به روز كردن تشريفات گمركي كاميون‌هاي ترانزيتي را كه پيشتر از اين هفته‌ها در پشت مرز معطل مي‌ماندند را يكي ديگر از اقدامات مؤثر و مهم گمرك در جهت روان‌سازي فرايند ترانزيت خارجي خواند و گفت: كاميون‌هاي خارجي حامل كالاهاي ترانزيتي پس از ورود به داخل كشور در محوطه گمركي پارك كرده و بلافاصله به دنبال انجام امور مربوط مي‌روند، در حالي كه قبلاً مدت‌هاي مديدي در پشت مرز متوقف مي‌شدند و همين امر موجب نارضايتي آنان بود.

سيداحمدي فراهم‌سازي امكانات و تجهيزات لازم براي تسهيل و تسريع عبور مسافران از مرز پيرانشهر را از ديگر اقدامات گمرك عنوان و ابراز اميدواري كرد كه با همكاري ساير سازمان‌هاي مستقر در مرز، تشريفات گمركي كالاهاي تجارتي و ترانزيتي در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شود.
 
افزايش تردد مسافر از گمرك پيرانشهر

مدير گمرك پيرانشهر نيز گفت: تردد مسافر از گمرك تمرچين اين شهرستان در نه ماهه سال جاري 67 درصد نسبت به مدت مشابه افزايش يافته است.

نادر انصاريان افزود: در اين مدت بيش از 937 هزار نفر از طريق گمرك تمرچين وارد كشور شده و يا از آن خارج شده‌اند.

وي اظهار داشت: در مدت زمان مشابه سال گذشته بيش از 290 هزار نفر از طريق اين گمرك وارد شده و بيش از 285 هزار نفر نيز از آن خارج شده بودند.

انصاريان گفت: گمرك تمرچين پيرانشهر از نظر آمار مسافران ورودي و خروجي در بين گمركات آذربايجان غربي رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

شايان ذكر است كه گمرك زميني تمرچين در 15 كيلومتري غرب شهرستان پيرانشهر و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد و يكي از نزديك‌ترين مسيرهاي زميني جمهوري اسلامي به درياي مديترانه شرقي است.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار