ضیاءالدین دری:

بازگشت "تقوایی" و "فرمان آرا" خوشحالم کرد

حضور مجدد فیلمسازان نامی کشورمان چون "تقوایی" و "فرمان آرا" رونق سینما را به دنبال خواهد داشت.

ضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون درخصوص برگزاری سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر و حضور جوانان و پیشکسوتان به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: از حضور فیلمسازان جوان و فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر بسیار خوشحالم اما در نهایت باید فیلم های ارائه شده‌ را دید و بعد قضاوت کرد.  
وی ادامه داد: حضور پیشکسوتان در این عرصه می‌تواند الگوهای بسیار خوبی برای فیلمسازان جوان باشد تا از تجربیات آنها درس گیرند و باید دید این حضور چه تأثیری می‌تواند بر روی فیلمسازان جوان در نحوه تولید آثارشان داشته باشد. 

دری در ادامه درخصوص کیفیت آثار سینمایی در سال آینده اظهار داشت: با وجود این‌که سالن‌های سینما در کشور محدود است و حتی برخی از سینماها به دلیل فروش کم به تعطیلی رسیده اما باید بدانیم که آثار باکیفیت منجر به حضور مخاطبان به سالن‌های سینما می‌شود و اگر آثار تولید شده جوابگو سلیقه، دانش و اطلاعات امروز مردم کشورمان باشد سینما را زنده نگه خواهد داشت و مردم با وجود گرفتاری و مشغله کاری به سینما خواهد کشاند. 

وی ادامه داد: نقص فروش پایین آثار در سینما به دلیل نحوه عرضه و تبلیغات موجود است که منجر به ریزش مخاطبان و خالی شدن سالن‌های سینما می‌شود و برای جلوگیری از این ریزش، باید با پذیرش فکر و ایده‌های نو محصول فرهنگی را با نگرش جدید به مخاطبان عرضه کنند. 

دری اظهار داشت: یکی دیگر از آسیب‌های سینما فضای مافیایی موجود در بخش فیلم داخلی کشور است که باعث قربانی شدن فیلم‌ها می‌شوند که با وجود تمایل به فروش آثار حضور فضای مافیایی مانع از آن می‌شود. 

وی در ادامه به حضور منتقدان در سینما اشاره کرد و گفت: منتقدان پلی میان مخاطبان و فیلمسازان هستند که متأسفانه منتقدان سینمای کشورمان باعث تخریب ذهنیت مخاطبان شده و به جای جذب و آشتی مردم با سینما باعث کناره‌گیری آن‌ها می‌شوند. 

وی درخصوص نجات سینمای کشور توسط فیلمسازان جوان و پیشکسوت بیان کرد:  بسیار خوشحالم که بهمن فرمان آرا، ناصر تقوایی و دیگر دوستان مجدد شروع به تولید کردند و امیدوارم فیلمسازان جوان هم با بهره گرفتن از فیلمسازان نامی کشورمان آثار خوبی را به نمایش گذارند و به دور از هرگونه شتابی و با توجه به یک فیلمنامه پر قدرت و استاندارد دست به تولید زنند تا بتوانند دراین مسیر پایدار بمانند و البته باید بدانند که به هر قیمتی دست به تولید فیلمی نزنند تا بتوانند با موفقیت این مسیر را طی کنند. 

وی خاطر نشان کرد: معتقدم در سال 93 سینمای خوبی را در پیش خواهیم داشت و آثار پر قدرتی توسط فیلمسازان کشورمان تولید خواهد شد، همیشه این را باید درنظر داشته باشیم که کیفیت مهم‌تر از میزان تولید در سینما است. 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار