اردبیل/

جذب سرمایه‌گذار به شرایط بهتر زیرساختی نیاز دارد

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی به تأمین زیرساخت‌های مطلوب و مناسب نیاز دارد که در شهرهای مختلف این ضعف همچنان آشکار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: دوره جدیدی که در مدیریت ارشد استان آغاز شده دوره تحول و نگاه درست و منطقی به حوزه اشتغال، سرمایه‌گذاری و تحولات اقتصادی است که امیدواریم در این زمینه اقدامات مثبت و سازنده هر روز بهتر از گذشته نمود پیدا کند.

وی گفت: توسعه استان تنها با تکیه بر منابع بودجه‌ای دولت که هر سال از میزان آن کاسته می‌شود، ‌بسیار سخت و دشوار است و ما باید به حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران دقت، توجه و اهتمام جدی داشته باشیم.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و گردشگری نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم است که در این حوزه نباید دچار غفلت و یا کوتاهی شویم.

جعفری‌بنه خلخال افزود: تا حد بسیار ضعیف این زیرساخت‌ها در مرکز استان وجود دارد اما در سایر شهرستان‌ها زیرساختی نظیر راه، فرودگاه، راه‌ آهن و دیگر منابع مورد نیاز بسیار ضعیف و حتی در حد صفر است که در این شرایط نمی‌توان زیاد به سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال امیدوار بود.

وی یادآور شد: تا زمانی که بودجه‌های کلان در اختیار وزارتخانه‌ها باشد و تزریق این اعتبارات به سمت استان‌های در حال توسعه و کلان باشد استانی نظیر اردبیل دچار عقب‌ماندگی شده و شهرهای آن نظیر خلخال و کوثر نیز حتی از داشتن یک راه ارتباطی محروم است.

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل به طولانی شدن اجرای برخی از طرحها به ویژه حوزه راهسازی و اتصال به مرکز کشور گفت: زمانی که مردم جنوب استان بعد از 70 سال نمی‌توانند از یک خط ارتباطی مناسب استفاده کنند دیگر چه انتظاری می‌توان از سرمایه‌گذاران داشت./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، جذب ، سرمایه ، گذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.