به این افراد "جراحی زانو" توصیه نمی‌شود

آسیب‌های زانو معمولا به دو قسمت تقسیم می‌شوند. گروه اول استخوان و غضروف و گروه دوم ضایعاتی که ناشی از آسیب به ربات‌ها است.

شاه حسینی فلوشیپ زانو و طب ورزش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جراحی‌های زانو بسته به شرایط زندگی افراد کاملا متفاوت است و این عمل به منظور اصلاح زانو است که البته در کودکان زیر ۱۶ سال ضایعات زانو کمتر دیده می‌شود و نیازی به جراحی نیست مگر اینکه مواردی از بیماری‌های ناهنجاری و یا تومور و یا شکستگی‌هایی که سطح مفصلی را جابجا می‌کنند دیده شود و پزشک تشخیص دهد. 

شاه حسینی افزود: بیشتر آسیب‌هایی که منجر به آسیب ربات‌ها و استخوان مفاصل می‌شوند معمولا در سنین ۳۰-۲۰ سال است و در افرادی که ورزش می‌کنند و یا تصادف کرده‌اند هم ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. 

وی اذعان داشت: این آسیب‌ها معمولا به ۲ بخش تقسیم می‌شوند. بخش اول استخوان و غضروف و بخش دوم ضایعاتی که ناشی از آسیب به ربات‌ها و عناصر نگهدارنده مفصلی است که شامل بریدگی‌ها و پارگی‌ها است. در افراد ۴۰ سال به بالا به خاطر ضایعات تخریبی خصوصا در خانم‌ها و عمدتا بعد از ۵ سال برای اصلاح محور زانو، جراحی توصیه نمی‌شود. همچنین برای افراد ۶۰ سال به بالا بیشتر برای جایگزین کردن مفصل با مفصل مصنوعی این عمل صورت می‌گیرد. 

این متخصص طب ورزشی و زانو گفت: پزشکان برای ضایعات و حوادث ناچیز جراحی را توصیه نمی‌کنند و معمولا از روش‌های درمان غیر جراحی برای درمان استفاده می‌شود. 
همچنین در مواردی که ضایعات فرسایش در زانو اتفاق می‌افتد چون افراد ۶۰-۴۵ سال را درگیر می‌کند، معمولا نیازی به جراحی نیست و با فیزیوتراپی و تغییر سبک زندگی قابل درمان است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: جراحی ، زانو ، غضروف ، شکستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار