شهادت آشکار کننده حقايق و رمز پيروزي و توانمندي

بعضی اوقات برنامه ریزی ما انسان ها با توجه به اهداف و آرزوهایی که در سر پرورانده ایم تا درآینده ای که پیش رو داریم ، خود را سربلند در نزد خانواده و جامعه بیابیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، شهید حمید صدیق از جمله افرادی بود که سن پانزده سالگی با توجه به برنامه ریزی هایی که جهت به دست آوردن تحصیلات عالیه ، دانش روز دنیا ، رفاه و ...  داشت ، تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مراجعه کند اما چون اتمام مراحل پذیرشش با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی رقم خورد ، از رفتن منصرف شد ، آری از رفتن منصرف شد و همراه هم  وطنانش بر ظلم و ستم شاهنشاهی شورید . 
                            
وي در سال 1342 که مصادف بود با سرآغاز نهضت مردی از تبار انبیاء (امام خمینی(ره)) به دنیا آمد . (سالی که سیاهی تمام کشور را به تسخیر در آورده بود) . وقتی که ظالمان و کارگزاران ظلمت بر امام(ره) تاختند که به چه پشتوانه ای قیام کرده ای ؟ ایشان فرمود ؛ سربازان واقعی من اکنون در بطن مادرانشان یا در گهواره ها هستند و اینگونه بود که کودکان آن روز به مردان سلحشور و صدیقی چونان شهید حمید صدیق بدل شدند و در رکاب آن بزرگ مرد به مبارزه علیه فساد و تباهی پرداختند . 
                                                             
شهید صدیق پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش چشمگیر به همکاری با انجمن اسلامی مدرسه شهید منتظری پرداخت و فعالیت های فرهنگی اسلامی خود را وسعت بخشید و چون دارای ذوق هنری بود جذب برنامه های تئاتر مرکز انقلاب فرهنگی قلهک گردید و از آنجا بود که متوجه پا گرفتن برنامه های فوق در دل نهاد نو پای امورتربیتی شد.

تصمیم گرفت با امور تربیتی شمیران ناحیه 18 سابق همکاری کند و ضمن ادامه تحصیل ، اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های هنری در زمینه های سرود ، فیلم سازی و تئاتر نمود و در کنار برادران متعهد امور تربیتی به ادامه برنامه های حساس هنری پرداخت و در سنگر انجمن اسلامی مدرسه و امور تربیتی ناحیه از مبارزه پیگیر با لیبرالها و منافقین غافل نماند تا اینکه در تابستان 1359 به خاطر دارا بودن زمینه های تربیتی و پرورشی هنری جهت همکاری مستقیم به امور تربیتی دعوت شد و به عنوان همکار واحد هنری فعالیت های سیاسی اعتقادی خود را ارتقاء بخشید.                                                                  

سال 1360 به عنوان مسئول سمعی بصری با کاروان امور تربیتی شمیران راهی جنوب کشور شد و مسئولیت پخش فیلم را در این مدت کوتاه در بیش از هشت شهرک جنگ زده به عهده گرفت و توانست دو فیلم ارزنده مستند از همین سفر و فعالیت های سپاه هندیجان تهیه کند .

 شهید صدیق اهتمام خاصی به برنامه های فوق برنامه داشت و برای دانش آموزان برنامه های کوهپیمایی و فعالیت های مربوط به جهاد سازندگی در نظر گرفته و آنان را به نماز جمعه می برد و اعتقاد داشت که با این برنامه ها است که می توان مسایل اعتقادی و اخلاقی را به طور عملی آموزش داد .                                                                                                        

شهید صدیق در شهریور سال 1360 به عضویت ستاد جنگ های نا منظم شهید چمران و برای نبرد با صدامیان کافر راهی جنوب کشور شد .

 اما پس از مدتی به تقاضای مسئولین امور تربیتی جهت ادامه تصدی مسئولیت هنری منطقه 3 به تهران بازگشت و باز به کار و فعالیت در کانون شهید مفتح پرداخت و خدمات شایسته ای از خود بر جای نهاد و با تلاش خستگی ناپذیر اقدام به تشکیل واحد بسیج مقاومت دانش آموزی نمود و به آموزش نظامی دانش آموزان پرداخت و پس از یک دوره فعالیت فرهنگی هنری در سال 24/8/1361 دوباره عازم جبهه های نبرد شد.                                                                                                                       
در شبی سخت و پر از حماسه و تلاشی خستگی ناپذیر و تحرکی خارق العاده روی میادین مین و رگبار گلوله و مسلسل و ترکش خمپاره در جواب هم سنگرانش که او را دعوت به نشستن می کردند گفته بود : جان را خدا می دهد و هر وقت هم بخواهد ، می گیرد.                                                                                    
 سرانجام پس از حماسه آفرینی های بسیار در سپیده دم 25/8/ 1361 ، هنگام اذان بر اثر گلوله ای آتشین که داغ عشق را بر پیشانیش نشاند دعوت حق را لبیک گفت و پس از ادای قدسی ترین کلام ( اشهد ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمد رسول الله) شربت شهادت را در پادگان ابوذر نوشید و به ملکوت اعلی پیوست .                                                                           

انتهاي پيام//
برچسب ها: شهادت ، آشکار ، رمز ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار