وزرای خارجه سوئد و آلمان از توافق ایران و 1+5 استقبال کردند

وزرای خارجه آلمان و سوئد از توافق ایران و 1+5 برای اجرای توافقنامه ژنو استقبال کرده و اجرای فوری لغو تحریم‌ها را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  وزیر خارجه سوئد در واکنش به توافق ایران و گروه 1+5 برای اجرای توافقنامه ژنو، لغو فوری تحریم‌ها را خواستار شد.
 
"کارل بیلت"در صفحه توئیتر خود نوشته است: از اینکه توافق موقت از 20 ژانویه اجرایی می‌شود، استقبال می‌کنم. اتحادیه اروپا فورا باید برای لغو تحریم‌ها وارد عمل شود. 

وزارت امور خارجه آلمان هم روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور از توافق به دست آمده درباره آغاز اجرای طرح اقدام مشترک ایران و گروه پنج به اضافه یک از 20 ژانویه استقبال می‌کند.

در این بیانیه به نقل از فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان آمده است : این توافق یک گام مهم رو به جلو است که براساس آن اقدامات بیشتر ما انجام خواهد شد.

اشتاینمایر تصریح کرد جامعه بین المللی اکنون به تدریج وارد مرحله بعدی و تعیین کننده مذاکرات با ایران خواهد شد.
 
ایران و گروه موسوم به 1+5 امروز از حصول توافق برای اجرای توافقنامه ژنو از روز 30 دی خبر دادند. "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای از این توافق استقبال کرده و گفته است در صورت تصویب تحریم‌های تازه آن‌ها را وتو می‌کند.
 
همچنین،"جان کری" و "ویلیام هیگ" وزیران خارجه آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه‌هایی جداگانه از این توافق استقبال کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار