تجمل گرایی، از ضعف درونی فرد حکایت می‌کند

تمایل به جلب توجه دیگران با تجمل‌گرایی، با لباس پرزرق‌و برق، با اتومبیل گران ویا خانه مجلل یا زیورآلات قیمتی بیشتر حکایت از احساس ضعف درونی شخص دارد.

دکتر فربد فدایی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نیازهای انسان متعدد و متفاوت است اما در سلسله مراتبی قابل طبقه بندی نیست.

وی افزود: در نخستین پله، نیازهای بنیادی فیزیولوژیک قراردارد که برای بقای فرد ضروری است مانند نیاز به هوا، آب، غذا، استراحت و خواب ، در دومین پله نیازهای فیزیولوژیکی قراردارد که برای بقای گونه ضروری است.

فدایی در ادامه تصریح کرد: در سومین مرحله نیاز به امنیت و دوری از خطر، سپس در مرحله چهارم نیاز به عشق و پیوستگی، در پنجمین مرحله نیاز به احترام و عزت نفس و در ششمین مرحله نیاز به خود شکوفایی جای دارد.

این متخصص روانپزشکی بیان کرد: برای برآورده شدن حداقلی از نیازهای هر مرحله برای رسیده به مرحله بعدی ضروری است.

اما بیشتر از آن، جز بار سنگینی نمی‌باشد که فد از رسیدن به مرحله بعدی باز می‌دارد برای نمونه، خوردن غذا تا آن‌جا که انسان بتواند زندگی کند ضروری است اما پرخوری کمکی به فرد نمی‌کند.

یا لباس برای پوشاندن بدن و محافظت در برابر گرما و سرما لازم است ام پوشیدن لباس گانقیمت کمکی به بالا رفتن شان انسان نمی‌کند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی متذکر شد: حتمی در مورد روایط دوستانه، گرچه ضروری است روابط انسان با دیگران همیشه خوب و محترمانه باشد اما دوستی‌های محدود و عمیق به دوستی‌های متعدد و سطخی برتری دارد.

وی در انتهای خاطرنشان کرد: تمایل به جلب توجه دیگران با تجمل‌گرایی، با لباس پرزرق‌و برق ، با  اتومبیل گران، با خانه مجلل یا زیورآلات قیمتی بیشتر حکایت از احساس ضعف درونی شخص دارد به نحوی که می‌کوشد با توسل به پیرایه‌های بیرونی احساس قدرت کند اما چه سود که مشا ضعف در وجود خود او است و این کارها به وی کمکی نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجمل ، حکایت ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار