رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور خبر داد؛

تخلفات، نمره منفی و جرایم موتورسیکلت‌ها به خودروها لینک می‌شود/تغییر در حداکثر سرعت مجاز خودروها در جاده‌ها

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور از لینک شدن تخلفات، نمره منفی و جرایم موتورسیکلت‌ها به خودروها و همچنین بررسی طرح تغییر در حداکثر سرعت مجاز خودروها در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مومنی صبح امروز در نشست بررسی طرح زمستانی 92 که با حضور دستگاه‌های مشترک در این طرح  برگزار شد با اشاره به کاهش 7 درصدی تصادفات  در 8 ماهه ابتدایی سال اظهار داشت: براساس آمار 8 ماه ابتدایی سال تاکنون کاهش 7 درصدی تصادفات را داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال استمرار پیدا کند و برای سال آتی نیز باید طرحی نو در نظر گرفته شود چراکه پیش بینی‌ها و اقدامات انجام شده ظرفیت را تا این میزان کاهش به دنبال داشته و اگر برای سال آینده طرحی جدید نداشته باشیم این کاهش‌ها را نیز نخواهیم داشت و یا بسیار کم خواهند شد.
 
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور عنوان کرد:می‌بایست برای ادامه این روند تحولات بزرگی صورت پذیرد و تمامی دستگاه‌ها نیز از همین امروز برای طرح نوروزی برنامه‌های خود را ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: براساس آمارها در طرح زمستانی امسال ماموریت‌های سر صحنه حادثه افزایش پیدا کرده است.

سردار مومنی ادامه داد: یکی از مهمترین رخدادهای زمستان امسال بارش برف در استان‌های جنوبی و استان‌های که تاکنون بارش برف را نداشتند که باعث غافلگیری این استان‌ها شد که می‌طلبد همه ما آمادگی خود را بیشتر کنیم و همچنین استفاده از دستگاه‌های محلی نیز در مصوبات آورده شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور در ادامه با اشاره به اقدامات چند سال گذشته و روند کاهش سوانح و حوادث در سه سال گذشته بیان داشت: یکی از طرح‌هایی که هم‌اکنون پلیس در دست بررسی دارد مدیریت سرعت و تغییر در حداکثر سرعت مجاز خودروها است که با استفاده از تجارب برخی از کشورهای برای مثال از 120 کیلومتر به 110 کیلومتر در ساعت کاهش یافته در حال بررسی است که در صورت کارشناسی‌های همه جانبه برای سال آتی به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
وی افزود: این طرح می‌تواند به صورت سراسری باشد و یا در خصوص جاده‌های پرتصادف اجرا شود.
 
سردار مومنی در ادامه با اشاره به طرح تغییر سپرهای کامیون‌ها تصریح کرد: این تغییر در کامیون‌های تولیدی جدید ابلاغ شده و درخصوص خودروهای سابق نیز براساس طرح خروج خودرو فرسوده از رده خارج خواهند شد.
 
*50 درصد موتورسیکلت‌ها پلاک ملی دارند
 
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور با اشاره به طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌ها اذعان داشت: در طرح جامع برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌ها یکی از برنامه‌های مهم پلاک ملی موتورسیکلت‌ها بود که تاکنون 50 درصد موتورسیکلت‌ها پلاک ملی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: همچنین براساس این طرح از آینده نزدیک تخلفات، نمرات منفی و جرایم موتورسیکلت‌ها به خودروها لینک خواهد شد.
 
سردار مومنی خاطرنشان کرد: در سطح بسیار بالایی از کشته‌ها در تصادفات موتورسیکلت‌ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی که بیش از 70 درصد را صدمات ضربه به سر به خود اختصاص میدهد که با گذاشتن کلاه ایمنی 80 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تخلف ، نمره ، منفی ، موتورسیکلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۲
اگربا متخلفین حادثه ساز مانند یک مجرم برخورد شود آنوقت آمار فوت تا 90 درصد کاهش میابد
آخرین اخبار