دشمنان اسلام توطئه تفرقه بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی را مطرح کرده و هر روز بر آتش این توطئه می‌دمند، هدف آنان تشیع و اهل سنت نیست بلکه آنان کل اسلام را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "میر‌مسعود حسینیان" کار‌شناس سیاست خارجی طی یادداشتی به بررسی اهمیت وحدت بین مسلمانان با توجه به سیر تحولات منطقه پرداخت.   
 
متن یادداشت به شرح زیر است:   
 
اسلام یک دین جهانی است و پیامبر اکرم(ص) رسول امید و رحمت برای تمامی بشر بوده‌اند همچنین خداوند در قرآن می‌فرماید؛ «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین» یعنی پیامبر(ص) رحمت برای تمامی جهانیان است، بنابراین همانگونه که پیامبر اکرم(ص) پیامبر جهانی است طبیعتا پیروان و تابعین آن حضرت باید جهانی فکر کنند و خود را در حصارهای تنگ قومیتی و نژادی محصور نکنند.   
 
در همین زمینه شاهد رهبران بزرگ تاریخی مسلمان اعم از شیعه و سنی هستیم که همواره این موضوع را مورد توجه قرار دادند و خواستار وحدت و یکپارچگی مسلمانان در مقابل دشمنان  بوده و در این زمینه از هر فرصتی استفاده و بهره گرفته‌اند.   
 
مرحوم "سید‌جمال‌الدین اسدآبادی" و مرحوم "آیت‌الله بروجردی" و مرحوم "شیخ شلتوت" از علماء مصر را می‌توان از سردمداران این مطلب بدانیم.   
 
ابتکار "امام خمینی(ره) " در بهره گیری از اختلاف در تاریخ تولد پیامبر اکرم(ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول و اعلام هفته وحدت یکی از بارز‌ترین این اقدامات است، به ویژه درجهان فعلی که تمامی قوای استکباری با ترس و نگرانی از گسترش اسلام در نقاط مختلف مشغول به اسلام هراسی هستند اما با این وجود می‌بینیم اسلام‌گرایی در جهان به صورت چشم‌گیری رو به افزایش است.
 
دشمنان اسلام توطئه تفرقه بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی را مطرح کرده و هر روز بر آتش این توطئه می‌دمند، در نتیجه باید تمامی مسلمانان نسبت به این امر آگاه باشند که استکبار و صهیونیسم کل اسلام را هدف قرار داده است.   
 
ایجاد اسلام خشن طالبانی و القاعده که نمونه اقدامات آن‌ها را  اخیرا در سوریه با پاره کردن سینه و به دندان گرفتن قلب یک فرد، سربریدن زنان و کودکان، بازی فوتبال با سرهای بریده، پاره کردن شکم زنان باردار و کشتن جنین آن‌ها و مواد دیگر می‌بینیم که همگی در مسیر تشویش ذهنیت مردم به خصوص جوامع غربی نسبت به اسلام است تا چهره‌ای خشن در ذهن‌ها به نمایش بگذارند.   
 
بنابراین هوشیاری در اصل، یک وظیفه است که تمامی مسلمانان با درک این توطئه‌ها که از طرف استکبار روانه می‌شود، دست به دست هم داده و در مقابل آن‌ها مقاومت کنند.   
 
هفته وحدت زمان بسیار مبارکی است که می‌توان از آن در این مسیر بهره گرفت و جمهوری اسلامی ایران از‌‌ همان ابتدا پرچم دار این موضوع بوده و مواضع "امام خمینی(ره) و "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" گام‌های بزرگی را برداشته‌اند همچنین برگزاری اجلاس‌های بزرگ وحدت در این راستا قرار دارد.
 
نقش رهبران و علماء دینی مذاهب مختلف بسیار مهم و اساسی است و آن‌ها باید با روشنگری جوامع خود را نسبت به این توطئه‌ها آگاه کنند و باید از این هفته برای امت اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار