رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

قیمت "دارو "سال آینده جهشی نخواهد بود/ افزایش 2400 میلیارد تومان اعتبار برای داروی بیماران "صعب العلاج"

دینا‌روند با بیان این که قیمت دارو‌ها سال آینده جهشی نخواهد بود گفت: در تلاش هستیم 2400 میلیارد تومان اعتبار برای داروی بیماران "صعب العلاج" در بودجه سال آینده اختصاص داده شود.

دکتر رسول دینا‌‍روند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور حمایت از بیماران "صعب العلاج"، طی طرحی به مجلس پیشنهاد شده که نرخ ارز در سال آینده تغییرات زیادی نداشته باشد و افزایش قیمت "دارو" ناشی از نرخ ارز نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تورم 35 درصد است افزود: تلاش دولت این است که میزان تورم سال آینده ده درصد کمتر شود و تغییر قیمت دارو در حدی خواهد بود وابسته به نرخ تورم باشد.

دیناروند با تاکید بر این که قیمت دارو در سال آینده جهشی نخواهد بود عنوان کرد: تلاش ما این است که هزینه داروی بیماران "صعب العلاج" افزایش نیابد و در این راستا تصمیم دولت و مجلس این است که در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از اعتبارات در اختیار "حوزه سلامت" قرار گیرد و از این اعتبارات هم بخشی از آن به حوزه "دارو" تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع باید هزینه‌های دارو به گونه‌ای باشد که مردم با حداقل حقوق در صورت نیاز داروی مورد نیاز خود را فراهم کنند. در همین راستا پیشنهاد 2400 میلیارد تومان اعتبار برای هزینه داروی بیماران "صعب العلاج" را به مجلس داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.