فرمانده کمیته جستجو مفقودین ایران گفت: در استمرار کاوش‌هایی که در حال حاضر در مناطق فاو و جزیره مجنون در حال انجام است قرار بر این شده است که این کاوش‌ها تقویت شود.


سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده در حاشیه اجلاس سه جانبه ایران، عراق و صلیب سرخ در مشهد در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با بیان اینکه براساس توافقی که در این جلسه حاصل شده است علاوه بر مناطقی که در گذشته مورد تفحص ما بوده است مناطق دیگری نیز اضافه شده است، ادامه داد: از این به بعد مناطق ام‌الرصاص و الاماره نیز مورد کاوش نیروهای تفحص قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه یک سری از مناطق نیز مورد توجه جمهوری اسلامی ایران برای تفحص قرار دارد، تصریح کرد: در این جلسه مناطق مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران از جمله منطقه مندلی که مربوط به عملیات مسلم ابن عقیل است نیز پیشنهاد شده است.

سردار باقرزاده با بیان اینکه این اجلاس در استمرار جلسه‌های مشترک بین دو کشور ایران و عراق و صلیب سرخ جهانی در خصوص تفحص شهداء ایرانی و اجساد عراقی برای اولین بار در شهر مشهد برگزار شده است، ادامه داد: همچنین کاوش در 22 گورستان مربوط به اردوگاه های اسراء در عراق که اجساد شهدای اسیر ایرانی در آنجا دفن هستند و جستجو و ردیابی مناطقی که شهدای خلبان در آنجا هستند از جمله منطقه کرکوک مورد پیشنهاد قرار گرفت که طرف عراقی نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: همچنین با مساعدتی که دولت کردستان عراق و آقای بارزانی در خصوص موضوع تفحص شهداء داشته است قرار بر این شده است که از بهار سال آینده تفحص شهداء در کردستان عراق نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه در دیداری که نخست وزیر عراق از ایران داشت ایشان تاکید دوباره بر موضوع تفحص شهداء داشته است، تصریح کرد: در جلسه مشترک سه جانبه قرار بر این شد که یک مکانیزمی برای همکاری عشایر عراق در خصوص بحث تفحص شهداء بین کشورهای ایران، عراق و صلیب سرخ طراحی شود.

برچسب ها: بهار ، آغاز ، تفحص ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.