مدیرعامل "بیمه دانا":

مذاکرات اخیر باعث کاهش ریسک بیمه‌های اتکایی می‌شود

روند رو به جلو مذاکرات اخیر نقش تأثیرگذاری بر روی بهبود عملکرد صنعت بیمه به ویژه بیمه‌های اتکایی دارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن صادق در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اگر چه اجرای بیمه‌های اتکایی متوقف نشده بود اما به علت محدود شدن نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های موجود در بیمه‌های اتکایی به ویژه بیمه‌های اتکایی خارجی استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد در رابطه با بحث نگه داشتن ریسک در داخل باید بگویم که این موضوع ممکن است به ظاهر یک نفع مقطعی داشته باشد ولی واقعیت موضوع این است که با توجه به علمی که در صنعت بیمه وجود دارد این کار فقط در مقاطع محدود قابل اجرا بود زیرا در شرایط محدود اجبار برای شرکت‌ها و کشور‌ها به گونه‌ای است که چاره‌ای جز اجرای نگهداشتن رسیک در داخل کشور ندارند. 

مدیرعامل بیمه دانا افزود: با توجه به دانشی که در خارج از کشور ما وجود دارد باید ما دنبال استفاده از امکانات و ظرفیت‌های نهادینه و طراحی شده صنعت بیمه به ویژه بیمه اتکایی در خارج از کشور باشیم. 

وی در رابطه با تأثیر آزادسازی برخی از نرخ‌ها در سالهای گذشته گفت: این موضوع شاید در سالهای گذشته در مقاطع محدود شده بود اما با این نرخ شکنی‌ها و روندی که طی سالهای اخیر اتفاق افتاده شرکت‌های بیمه متأسفانه متضرر شدند. به همین علت نظارت باید یک نظارت علمی بر روی عملکرد صنعت بیمه باشد که این موضوع با روی کار آمدن دکتر امین به عنوان رئیس دبیر بیمه مرکزی به طور حتم اجرایی‌تر خواهد شد. 

وی در رابطه با تعیین نرخ تعرفه‌ها گفت: این کار توسط کار‌شناسان اهل فن انجام شده و این موضوع صرفا مربوط به یک یا دو سال اخیر بلکه طی چند دهه نرخ گذاری تعرفه‌ها انجام شده ولی متأسفانه با توجه به شرایط سالهای اخیر به این موضوع کمتر توجه شده است که این امر با توجه به رشد شرکت‌های بیمه خصوصی باعث شده که این نرخ‌ها با توجه به آنکه قبلا براساس مبانی علمی نهادینه شده بود به جای آنکه موجب جذب پرتفوی صنعت بیمه شود صدماتی را به شرکت‌های بیمه وارد کند. که در حال حاضر برخی از شرکت‌های بیمه در حال انقراض هستند به همین علت باید توجه ویژه‌ای با توجه به شرایط علمی و تجربه‌ای که در این صنعت وجود دارد در رابطه با بحث نظارت بیشتر و بهتر اعمال شود. 

وی در پاسخ خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت سهام بیمه دانا در بورس گفت: از سال گذشته تا به امروز روند رو به بهبودی داشته اگرچه باید در نظر داشته باشیم که در دو سال گذشته شرایط خاصی اتفاق افتاد که منجر به افت سهام شد ولی این روند طی ماه‌های اخیر رو به بهبود است به گونه‌ای که از سال گذشته به این طرف ما شاهد رونق شاخص‌های بازار سرمایه در کشور هستیم و این اتفاقی که اخیرا فتاد به گفته کار‌شناسان بازار سرمایه طی ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه است که با توجه به روند رو به رشد مذاکرات اخیر به طور حتم بازار سرمایه هم با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد.
 
بیژن صادق عنوان کرد: روند بازار سرمایه با توجه به کشیده شدن نقدینگی به سمت بازار بورس در ماه‌های آینده به طور حتم بهتر از گذشته خواهد شد. 

وی در پایان در خصوص روند بهبود امور بیمه‌ای این شرکت گفت: شرکت بیمه دانا به منظور بهبود امور بیمه‌ای خود سامانه جدیدی را با توجه به پیوستگی بین نرم افزار جدید موجود به مرحله اجرا گذاشته تا صدور بیمه نامه‌ها به موقع و به صورت یکسان انجام شود که این کار در ‌‌نهایت سود قابل ملاحظه تری را برای سهامداران این شرکت در پی دارد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: صادق ، بیمه ، دانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار