فائزه هاشمی: لازم نیست دولت به مجلس پاسخ‌گو باشد!

فائزه هاشمی به اعضای کابینه حسن روحانی توصیه کرد که "دولت لازم نیست به مجلس پاسخ‌گو باشد و اگر وا بدهند، تا آخر باید وا بدهند"!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از تسنیم، فائزه هاشمی رفسنجانی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب می‌گوید: نمایندگان مجلس "افراطی و بی‌منطق" هستند و دولت نباید به مجلس پاسخگو باشد.

فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای با سایت ضدانقلاب "روزآنلاین" نمایندگان مجلس را "تند، افراطی و بی‌منطق" خواند و آنان را به دلیل سوال از وزرا، متهم به ایجاد فضای تهدید و ارعاب علیه دولت کرد.

وی در این مصاحبه می‌گوید مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند.

وی این رفتارها را "سازمان‌یافته" توصیف می‌کند و می‌گوید: گروهی تشکیل شده و کارهای دولت را بررسی می‌کند و سریع هم عکس‌العمل نشان می‌دهد تا دولتی‌ها را به انفعال بکشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس پنجم، معتقد است رفتار نمایندگان مجلس با دولت تند، بی‌منطق و افراطی است و مجلس نهم را به هیچ‌وجه نمی‌توان با مجلس پنجم مقایسه کرد.

وی در ادامه مجلسی‌ها را متهم می‌کند که "چون دیگر نمی‌توانند از دولت پول و کارت هدیه بگیرند، در برابر اقدامات دولت مقاومت می‌کنند".

دولت لازم نیست به مجلس پاسخ‌گو باشد و اگر وا بدهند، تا آخر باید وا بدهند".

در مقابل، نمایندگان مجلس نیز با اشاره به مواردی ازجمله نحوه تعامل کمیسیون تلفیق مجلس نهم با دولت روحانی در موضوع لایحه بودجه 93 و مقایسه آن با نحوه تصویب لب مرزی کلیات بودجه 92 در این کمیسیون و نیز رای بی‌سابقه به برخی وزرای دولت یازدهم، معتقدند مجلس بیشترین تعامل ممکن را با دولت روحانی داشته است.


برخی دیگر از نمایندگان نیز، این اظهارنظرها را سیاسی و با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس دهم عنوان می‌کنند.

مجلسی‌ها می‌گویند "برخی اظهارنظرها به نیت تحریک مجلس بیان می‌شود و به نظر می‌رسد برخی از درون دولت و در میان حامیان آن، قصد دارند رابطه دولت و مجلس را دچار چالشی خودساخته کنند".
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.