نمايندگان کنگره آمريکا قصد دارند مجوز تاریخی اقدام نظامي در عراق را لغو کنند

يک سناتور آمريکایی طرح لغو مجوز کنگره براي توسل به نيروي نظامی در عراق را به سنای اين کشور ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری فرانسه از ، یکی از سناتورهای آمریکا طرح لغو مجوز تاریخی کنگره برای توسل به نیروی نظامی در عراق را به سنای این کشور ارائه کرد.

این برای نخستین بار است که  کاخ سفید از چنین طرحی حمایت می‌کند.

با آن که آخرین نظامیان آمریکا اواخر سال 2011 عراق را ترک کردند هنوز مجوز تاریخی کنگره آمریکا  برای توسل به زور که در سال 2002 به تصویب رسید، اعتبار دارد.

سناتور جمهوری‌خواه راند پل از مخالفان دخالت نظامی آمریکا روز سه‌شنبه طرحی را برای لغو  این مجوز به سنا ارائه کرد . تعدادی از سناتورهای دمکرات و جمهوری‌خواه از این اقدام او حمایت کرده‌اند.

"راند پل" در بیانیه‌ای گفت:« 2 سال است که اوباما می‌گوید جنگ عراق پایان یافته است، از سوی دیگر سربازان ما به کشور بازگشته‌اند  و  بخش عملی ماموریت پایان یافته است، برای همین معتقدم  باید به این جنگ به طور رسمی و حقوقی پایان داد.»

"کریستن گیلیبراند"، سناتور دمکرات نیز گفت:« نباید به هیچ رئیس جمهوری اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، در مورد جنگ چک سفید داد.»

از سوی دیگر سناتور دمکرات الیزابت وارن خاطر نشان کرد: « این طرح قانونی یادآور این نکته است که مجوز کنگره برای استفاده از زور همواره باید محدود باشد و از اقدام نظامی همواره باید به عنوان آخرین راه استفاده کرد.»

 سناتور پل در سال 2011 هم طرحی را برای لغو این مجوز ارائه کرده بود که به نتیجه نرسید اما این بار اوباما از آن حمایت می‌کند که با این ترتیب راه  برای تصویب آن هموار می‌شود.

 "کایتلین هایدن"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در  یاهو نیوز پیشتر اعلام کرده بود دستگاه حکومتی از لغو مجوز توسل به زور در عراق حمایت می‌کند زیرا این مجوز دیگر برای فعالیت‌های دولت استفاده‌ای ندارد.»

انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، کنگره ، لغو ، مجوز ، تهاجم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار