سرقلعه در گفتگو با خبرنگاران:

افزایش وام خرید مسکن، سوداگری و معاملات صوری را افزایش می‌دهد

نائب رییس کمیته مسکن مجلس با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن، اظهار داشت: افزایش وام خرید مسکن، بازار مسکن را به سمت سوداگری و معاملات صوری سوق می‌دهد.

"مجید جلیل سرقلعه" نماینده مردم لردگان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به افزایش وام خرید و ساخت مسکن، گفت: افزایش وام خرید مسکن در شرایط کنونی نامطلوب است، اما افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز می تواند قیمت مسکن را کنترل کند.
 
 وی افزود: درصورتی که منابع مالی به ساخت و ساز مسکن به ویژه برای احیای بافت‌های فرسوده کشور اختصاص یابد، موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

نائب رییس کمیته مسکن با بیان اینکه افزایش وام خرید مسکن اگر در عرصه ساخت و ساز به ‌ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده نرود، ترزیق این حجم پول به جامعه آن هم از منابع بانکی و منابع دولت تورم‌زا خواهد بود مگر اینکه مکانیزمی حاصل شود که وام‌های اعطایی به بخش ساخت و ساز  تعلق گیرذد.

سرقلعه ادامه داد: این کار ضمن ایجاد اشتغال‌زایی،‌انبوه‌سازی را رونق و معاملات صوری و سوداگری را در بازار مسکن از بین می‌برد، ولی اگر صرفا وام به خرید و فروش مسکن تعلق گیرد این موضوع با توجه به تجارب گذشته، سوداگری و معاملات صوری را دامن می‌زند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، وام ، خرید ، فروش ، ساخت وساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۰:۵۸ ۲۸ دی ۱۳۹۲
نیاز به کارشناسی ندارد ، معلومه که با افزایش وام مسکن ،قیمت مسکن هم افزایش پیدا می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۸ دی ۱۳۹۲
به نظر بنده اگر هر طرحی بصورت جامع و کامل بررسی شود و تصمیمات،حساب شده و برنامه ریزی شده باشد نبایستی مشکل چندانی برای اجرای آن پیش آید
آخرین اخبار