عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بررسی وضعیت پذیرش دانشجویان "مقطع دکتری پردیس خوارزمی" در کمیسیون آموزش

20 نفر از داوطلبان مقطع دکتری در پردیس دانشگاه خوارزمی پذیرفته شدند و در این زمینه نه فقط دانشگاه خوارزمی بلکه وزارت علوم هم باید پاسخگو باشد.

دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  با توجه به اینکه قبلا این دانشگاه اعلام پذیرش کرده و دانشجویان آن را در گزینه های مورد نظر خود انتخاب کرده اند لذا نپذیرفتن داوطلبان باید دلیلی قانونی داشته باشد.

وی گفت:20 نفر از داوطلبان مقطع "دکتری" در "پردیس دانشگاه خوارزمی" پذیرفته شدند و در این زمینه نه فقط دانشگاه خوارزمی بلکه "وزارت علوم" هم باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه وقتی دانشگاهی برای پذیرش دانشجو اعلام آمادگی می‌کند باید به تعداد اعلام شده نیز دانشجو جذب کند در غیر این صورت کاری خلاف قانون مرتکب شده است، گفت:اگر داوطلبان مذکور شکایتی در این زمینه دارند، مجلس با جدیت پیگیر آن خواهد بود.

وی افزود:متاسفانه دانشگاه خوارزمی برای این داوطلبان هم آزمون و هم  مصاحبه برگزار کرده در نتیجه استنباط میشود که این مشکل باید قانونی بررسی شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی از این دست انگیزه جوانان جویای تحصیل را از بین میبرد لذا انتظار میرود وزارت علوم و دانشگاه خوارزمی سنجیده تر عمل کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.