اسماعیلی:

کار زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمین است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: رسالت دیگر سازمانی ما در کنار اصلاح مجرمان به تربیت مدیران مورد نیاز آینده نظام زندانبانی، صیانت و حفظ ارتقاء انگیزه‌های خدمتی و سطح معنویت آنان اختصاص دارد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی" در نشست ماهیانه ویدئو کنفرانس با مدیران ستادی و استان‌ها اظهارداشت: وقتی که کار اصلی زندانبان، اصلاح و تربیت مجرمین است، عامل و بانی این خدمت خود باید پیشتاز عرصه این خدمت باشد، از این رو تمام تلاش بر این است که پرسنل نه تنها صیانت شده و ارتقاء یابند، بلکه از آسیب آنان نیز جلوگیری شود.

وی بر ضرورت آموزش مستمر و ارتقاء باورهای دینی کارکنان و سربازان تاکید کرد و گفت: کار زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمین است؛ از دیگر سو کار کردن در زندان همواره با آسیب‌های در کمین همراه است که برای تحقق اصل اصلاح و تربیت مجرمین پیشگیری و حذف آسیب های ضمن خدمت و همچنین تعالی روحیه، معنویت و باورهای دینی و تعهد خدمتی کارکنان باید مورد توجه باشد.

این مقام ارشد قضایی کشور همچنین با بیان اینکه امروز فعالیت سازمان فقط محدود به نگهداری و اصلاح مجرمین نیست، ادامه داد: رسالت دیگر سازمانی ما تربیت مدیران مورد نیاز آینده نظام زندانبانی، صیانت و حفظ ارتقاء انگیزه‌های خدمتی و سطح معنویت آنان است که در این راستا برنامه ریزی شده و در حال حرکت هستیم.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با ذکر احادیثی از مولای متقیان(ع)، شاخص‌هایی از نظام مدیریت اسلامی را بیان و تصریح کرد: با تأسی از فرمایش امیرمومنان(ع) همکاران دارای حقی بر ما هستند که از جمله این حقوق می‌توان به خیرخواهی برای آنان، پرداخت حقوق مالی آنان، آموزش و صیانت از ایشان و در نهایت پرورش و تأدیب پرسنل در مسیر تعالی منابع انسانی اشاره داشت.

وی با بیان 14 نکته کلیدی و شاخص در محور ارتقاء منابع انسانی و مدیریت پرسنلی از جمله رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض، شناخت اصول و ارزش‌ها و هدایت پرسنل به مسیر تعالی، حفظ تداوم و سنت‌های شایسته در مجموعه، حذف روش‌ها و بدعت‌های ناروا از تشکیلات و غیره افزود: مدیران سازمانی، استانی و اجرایی و همه مسوولان و کارکنان در همه سطوح باید به این 14 مورد توجه داشته باشند و با اهتمام لازم در دستور کار قرار دهند.

به گفته اسماعیلی، این 14 نکته کلیدی برای نهادینه شدن باید به طور مداوم یادآوری شود تا از آسیب‌ها پیشگیری شود.

وی جهالت، بی تقوایی و ضعف باورهای دینی، فریب، طمع و نیاز را مهمترین آسیب‌های در کمین منابع انسانی عنوان کرد و افزود: کارگروهایی در ستاد سازمان و استان باید محوریت را در دست بگیرند و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ترسیم کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور خاطرنشان کرد: البته اولویت بر این است تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کنونی تلاش شود تا ضمن نتیجه‌های عینی و آنی(کوتاه مدت)، برای میان مدت و بلندمدت، سندهای عملیاتی و برنامه و افق ترسیم، و مبحث ارتقاء منابع انسانی در برابر آسیب‌های موجود و متصور به طور کامل محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار