مسافران جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل/ مسعود شجاعی

مسعود شجاعی بازیکن لاس پالماس اسپانیا یکی از گزینه‌های کی روش برای بازی در تیم ملی و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، حضور مسعود شجاعی در لیست احتمالی کی روش برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بهانه‌ای شد، زندگینامه این بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.

مسعود سلیمانی شجاعی آرخلو در ۱۹ خرداد سال ۶۳ در آبادان متولد شد.

وی هم اکنون با پیراهن شماره ۱۲ در پست هافبک در باشگاه لاس پالماس مشغول است و سابقهٔ عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را نیز دارد.

مسعود شجاعی معمولا در نقش بازیکن میانی و هافبک راست بازی می‌کند. فوتبال حرفه‌ای را در تیم صنعت نفت آبادان شروع کرد و پس از آن به تیم سایپا انتقال یافت. اولین بازی ملی وی مقابل تیم لائوس در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ بود. وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در بازی با آنگولا به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد.

مسعود شجاعی جزو معدود بازیکنانی است که دوبار در خاک کره جنوبی دروازه تیم ملی این کشور را باز کرده است.
 


شجاعی در ۴ تیرماه سال ۸۷ با یک قرارداد ۳ ساله به تیم اوساسونا در لیگ اسپانیا پیوست مبلغ قرارداد وی ۹میلیون یورو اعلام شد اما زمانی که در اوج بود همه انتظار داشتند وی به یکی از لژیونرهای خارجی حاضر در لالیگا تبدیل شود اما وی با یک مصدومیت یک ساله روبرو شد و این مصدومیت بیش از یک سال او را از فوتبال دور کرد.

 اما این پایان کار نبود و شجاعی دوباره به اوساسونا بازگشت اما این بار مسعود همیشگی نبود و افت بسیاری کرده بود که این امر مدیران و مربیان اوساسونا را مجاب کرد تا به دنبال بازیکن خارجی دیگری بروند و نام شجاعی را از لیست خود خط بزنند. اما شجاعی تجربه بسیاری از لژیونرهای ایرانی مثل نکونام، هاشمیان و مهدوی کیا را که پس از پایان قرارداد خود با تیم‌های سطح اول اروپا به ایران آمدند تکرار نکرد و ترجیح داد به جای ادامه دوران ورزشی خود در کشورهای عربی یا در لیگ بر‌تر ایران آن را در سطح دو، فوتبال اسپانیا ادامه دهد و همچنان لژیونر ایران در اروپا بماند.

از باشگاه‌های حرفه‌ای شجاعی می‌توان به شارجه امارات متحده عربی، اوساسونا (اسپانیا) و لاس پالماس اسپانیا اشاره کرد.

وی در تیم‌های صنعت نفت دسته یک ۱۲ بار بازی کرد و یک گل به ثمر رساند.

در تیم سایپا نیز در دسته یک با ۱۴ بازی 2 گل به ثمر رساند. در فصل پنج و شش نیز در دسته یک با ۲۴ بازی و دو گل، تیم شارجه امارات با ۲۰ بازی توانست هفت گل به ثمر برساند. در فصل بعد نیز در تیم شارجه امارات توانست با ۲۰ بازی پنج گل به ثمر برساند. در تیم اوساسونا اسپانیا در مجموع ۱۰ بازی با ۸ گل و در باشگاه لاس پالماس تیم دسته دو اسپانیا با پنج بازی دو گل به ثمر رساند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۰:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
مسعودتوبرزیل می ترکونه وبه همه نشون میده که بهترین بازیکنهبدجوری هم دوستش دارم
آخرین اخبار