سومین نمایشگاه پسماند و بازیافت برگزار می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از برگزاری سومین نمایشگاه پسماند، بازیافت و بیومس از 29 دی ماه تا 2 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خبرداد.

حمیدرضا خانپور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران براساس درخواست متقاضیان،کمتر از 10 درصد در زمینه کشاورزی،بیش از 60 درصد در بخش خدمات و 30درصد به بخش صنعت اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر 5 هزار استاندارد شغلی تعریف شده در زمینه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد که با توجه به این امر،همواره خواستار توسعه فرهنگ مهارت آموزشی و ایجاد اشتغال و بحث کشاورزی و کمپوست‌ها هستیم.

خانپور در ادامه تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌ها جهت دفع زباله‌ها در مراکز بازیافت، تبدیل زباله به کمپوست است که در این خصوص با اطلاع‌‌رسانی، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق از معضل و اثرات نامطلوب دفن زباله‌ها از آن‌ها در جهت تولید کود و کپوست سود می‌بریم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهران با تأکید بر برگزاری سومین نمایشگاه پسماند، بازیافت و بیومس از تاریخ29 دی ماه لغایت 2 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی خاطر نشان کرد: باید با تعامل و همت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط از قبیل شهرداری، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، دانشگاه‌ها و صداوسیما فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا مدیریت زیست محیطی بازیافت زباله‌ها و مدیریت پسماندها در رأس برنامه‌های اجرایی قرار گیرد و از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی پسماند حمایت شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بازیافت ، نمایشگاه ، اموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار