نشست ائتلاف مخالفان سوریه در استانبول

اعضای گروه‌های مخالف سوریه، امروز جمعه در استانبول ترکیه گرد هم می‌آیند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بنابر گزارش‌ها اعضای گروه‌های مخالف سوریه، روز جمعه ۲۷ دی‌ماه، در استانبول ترکیه گرد هم می‌آیند تا در مورد حضور خود در نشست صلح سوریه که قرار است هفته آینده در سوئیس برگزار شود، تصمیم بگیرند.

این گردهمایی در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای مختلف و نیز دولت ایالات متحده، ائتلاف مخالفان را تشویق کرده تا در این کنفرانس بین‌المللی که به نشست «ژنو ۲» موسوم است، شرکت کنند.

روز پنج‌شنبه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر اینکه این نشست تنها راه پایان دادن به جنگ داخلی آن کشور است، گفت «از اپوزیسیون سوریه می‌خواهیم با حضور در کنفرانس موافقت کند».

پیشتر رسانه‌های انگلیسی گزارش‌هایی را منتشر کرده بودند که بر اساس آنها لندن و واشنگتن، ائتلاف مخالفان را تهدید به قطع کمک‌های خود، در صورت شرکت نکردن آنها در کنفرانس صلح کرده‌اند.

جان کری روز پنج‌شنبه گفت مردم سوریه باید قادر باشند آینده کشور خود را ترسیم کنند و صدای آنها باید شنیده شود.

او در عین حال خواسته است کسانی به اداره «مرحله انتقالی» در سوریه بپردازند که هم اپوزیسیون و هم دمشق با آنها موافق باشند.

اما طی هفته‌های گذشته همچنان گروهی از مخالفان دولت سوریه مخالفت خود را با شرکت در نشست صلح پنهان نکرده‌اند.

احمد جربا، رئیس این ائتلاف گفته است، اگر اپوزیسیون سوریه بدون دست‌یافتن به هدف خود که برکناری بشار اسد است، تسلیم فشارهای بین‌المللی برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ شود، اعتبار خود را از دست خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار