احمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسالت دانشگاه امام صادق(ع) رساندن صدای انقلاب اسلامی به گوش جهانیان است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سالروز تأسیس این دانشگاه در 28 دی‌ماه 1361 گفت: دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند تا صدای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند تا تمام کشورهای آزادی‌خواه با بیداری اسلامی به سمت ایجاد حکومت اسلامی پیش بروند و این وظیفه‌ای بوده که مقام معظم رهبری به طور خاص بر دوش ما گذاشتند.

"سیدمرتضی احمدزاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) در 28 دی‌ماه 1361 گفت: دانشگاه امام صادق(ع) به دنبال دغدغه‌های انقلابی که نخبگان انقلاب اسلامی متوجه آن شدند، تأسیس شد.
 
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی که اوایل انقلاب، نخبگان انقلاب اسلامی متوجه آن شدند، نیاز به پرورش یکسری نخبه با تفکر انقلاب اسلامی بود در همین راستا تصمیم به تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) گرفته شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی جریانی‌ست که در جهان ادعای جهان‌شمولی و جهانی شدن را دارد، تصریح کرد: باید عده‌ای این جریان را که منتسب به انقلاب ناب است، در سطح جهان ترویج و گسترش دهند، لذا دانشگاهی با عنوان دانشگاه امام صادق(ع) به دستور امام خمینی(ره)، توسط مقام معظم رهبری، "حضرت آیت‌الله مشکینی"، "آیت‌الله مهدوی‌کنی" و عده‌ای از بزرگان انقلاب اسلامی تأسیس شد که در آن به تدوین نظریه انقلاب اسلامی و به عبارتی اداره جامعه بر اساس اسلام ناب پرداخته شود و نخبگانی را در این زمینه پرورش دهند.   
 
احمدزاده با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) در 30 سال گذشته اظهار داشت: رشته‌هایی که به مسائل اجتماعی می‌پردازند در این دانشگاه تدریس می‌شوند که این مسائل اجتماعی همراه با چاشنی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تمام کسانی که از امام صادق(ع) دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، دروسی معادل با فوق‌لیسانس معارف اسلامی می‌خوانند، اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه به مباحث فقهی، اصولی، اندیشه‌ای "شهید مطهری" و "آیت‌الله طباطبایی" کاملأ مسلط می‌شوند و می‌‌توانند این اندیشه‌ها و آیات و روایات را در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی به کار بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: دانشگاه امام صادق(ع) 6 رشته مدیریت، اقتصاد، الهیات، علوم سیاسی،‌ فرهنگ، ارتباطات و حقوق دارد که در واقع 6 زمینه اصلی هستند که دانشجویان در آن زمینه‌ها نظریه‌‌پردازی می‌کنند.   
 
احمدزاده با بیان اینکه محدودیت‌ها و اقتضائات دانشگاه امام صادق(ع) موجب جذب پایین دانشجویان در این دانشگاه شده است، گفت: با وجود اساتید برجسته در این دانشگاه، نخبگان با فراگیری علوم رشد کرده و نظریه‌پردازی قوی را ارائه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه شاید دانشگاه امام صادق(ع) از لحاظ کمی در جایگاه خوبی نباشد، ابراز داشت: این دانشگاه از لحاظ کیفی و تعداد مقالات و کتب منتشر شده جایگاه مطلوبی دارد و توانسته با ارائه آن‌ها به تمام متخصصان و بزرگان علمی کشور مخصوصا در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی نظریات اسلامی را به جهان ابلاغ کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به دیدار دانشجویان در سال 84 در روز عید غدیر با مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ماموریت ویژه‌ای بر دوش این قشر دانشگاهی گذاشتند که مرجعیت علمی در حوزه علوم انسانی را تبیین کنند.   
 
احمدزاده با تأکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) به گفتمان و فضای انقلاب اسلامی در علوم اسلامی و انسانی در حوزه اداره جامعه می‌پردازند، خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند تا صدای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند تا تمام کشورهای آزادی‌خواه با بیداری اسلامی به سمت ایجاد حکومت اسلامی پیش بروند و این وظیفه‌ای بوده که مقام معظم رهبری به طور خاص بر دوش ما گذاشتند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار