مسعود رایگان:

سیاست‌ها و مدیریت‌های غیر عقلانی سینما را به اینجا کشانده است

بازیگر سینما و تلویزیون مسائل بوجود آمده در سینما را حاصل سوء مدیریت‌ها و سیاست‌های غلط و بدون فکر و تعقل است.

مسعود رایگان، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران گفت: مدیران سابق سینما با اعطای مجوزهای بی‌حساب و کتاب و بدون موشکافی و سخت‌گیری‌های لازم باعث شدند این وضعیت تاسف بار بوجود بیاید. 



وی افزود: در عالم هنر یکسری اصول و دقت‌هایی باید رعایت شود، اما انگار این شرکت‌ها و رسانه‌های متفرقه، با تولید و پخش بی رویه به یک عضو جدا نشدنی در سینما تبدیل شده‌اند که فیلم‌هایی از نظر کیفیت و قالب‌های مورد نظر در سطح بسیار پائین را تهیه و توزیع می کنند و این نتیجه همان اهمال در دادن مجوز به هر فیلم و فیلمساز است. 

رایگان اظهار داشت: در محصولات فرهنگی که به جامعه ارائه می‌شود در وهله اول عنصر سرگرمی مطرح است ولی در خلال عنصر سرگرمی باید محصول با محتوا و کیفی را به مردم عرضه کرد و به سلیقه مردم احترام گذاشت.  
 
این بازیگر پیشکسوت گفت: در حال حاضر حتی لطیفه‌هایی که بین مردم دهان به دهان می‌چرخد راه به دیالوگ‌های تلویزیونی و سینمایی یافته‌اند؛ فیلمساز باید به شعور مردم احترام بگذارد، زبان تصویری خود گویای همه حرف‌هاست و نباید هر حرف و چیزی را در قالب دیالوگ به زبان آورد، باید انصاف را در تولید محصولات هنری رعایت کرد، متاسفانه آن سیاست و روشی که می‌خواستند، غالب کرده‌اند و دیگر به زمان زیادی لازم است تا این اوضاع تغییر کند. 

رایگان تصریح کرد: عادت به سینما رفتن یک روح جمعی ایجاد می‌کند که در یک سالن تعداد زیادی در کنار هم به تماشای یک فیلم مشغول می‌شویم، اما نباید فیلم‌های سینمایی حاصل سریال‌هایمان به افت کیفی و محتوایی دچار و مبتلا شوند، باید یک قدرت اجرایی که پشتوانه‌اش حمایت دولت است دست بکار شود چون در کشورهای اروپایی هم بدون کمک و حمایت دولت نمی‌توانند به کار ادامه دهند و محصولات و فیلم‌های خود را تولید و اکران نمایند. اروپائیان خوراک معنوی مخاطب را تامین می‌کنند و آنها با حق کپی رایتی که دارند می‌توانند بخشی از سرمایه را برگردانند؛ به‌هرحال به‌ نظر می‌رسد مدیران جدید نیات خیری دارند و توصیه می‌شود تفکر و تعقل و خرد را در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها رعایت کنند.  

انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار