فجر کاپ، پله ای برای بالابردن رنکینگ/ بررسی تیمهای شرکت کننده

رقابتهای بین المللی جام فجر تنیس روی میز، نه تنها برای بازیکنان ایرانی بلکه برای بسیاری از بازیکنان خارجی به منزله پله ای برای صعود در رتبه بندی فدراسیون جهانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابتهای بین المللی جام فجر تنیس روی میز از دیر باز برای بازیکنان ایرانی میدان مهمی بود تا بتوانند جایگاه خود را در رتبه بندی فدراسیون جهانی بهبود بخشند یا از حذف شدن از رنکینگ بگریزند.

علت این موضوع هم مشکلات مالی فدراسیون تنیس روی میز است که نمی تواند هزینه لازم برای حضور تمامی بازیکنانش را در مسابقات برون مرزی فراهم کند از این رو برگزاری مسابقه در داخل کشور این کمبود را جبران می کند اما به نظر می رسد در سالهای اخیر کشورهای خارجی شرکت کننده در فجر کاپ ایران هم به فکر همین موضوع افتاده و به این خصوصیت پی برده اند.

حضور تیمهای شرکت کننده با بازیکنانی که بیشتر آنها رنکینگ جهانی ندارند و یا دارای رنکینگ های پایین هستند خود گواه این مسئله است که امکان دارد آنها نیز قصد دارند بدون صرف هزینه های آنچنانی برای بازیکنانشان رنکینگ به دست آورند.

حضور نوشاد عالمیان ستاره تنیس روی میز ایران هم می تواند یکی از انگیزه های آنان باشد که اگر این بازیکن را شکست بدهند به طور قطع رتبه رنکینگشان از این رو به آن رو خواهد شد

 
** بررسی تیمهای شرکت کننده

براساس این گزارش و با نگاهی اجمالی به حضور کشورهای شرکت کننده در جام فجر امسال در می یابیم که گویا از بین 12 کشور شرکت کننده در ایران فقط کشور مصر به ما لطف داشته و تیمهای ملی بانوان و آقایان خود را با ترکیبی می توان گفت کامل راهی ایران کرده است.

تیم ملی کره با نامهای کیم یانگ مان، چو کی چن، سئو مانگ دوک و کیم میونگ جون همگی بدون رنکینگ جهانی در این مسابقات حاضر و معلوم نیست دارای چه شرایط فنی و قابل بحثی می باشند؟

بازیکنان روسی نیز با ترکیب ایلای زیچکوف ، کریل ، آرتن ونکوف و آلکساندر تیو تریوموف با رنکینگ های 594 تا 1299 در کشورمان حاضر می شوند.

همچنین تیم ملی هند ترکیب اصلی شان را به مسابقات فجر اعزام نکرده اند، شتی سانیل نفر پنجم تیم ملی هند که دارای رنکینگ جهانی 281 می باشد به همراه ساتیان ، ساها(همان بازیکن معمولی حاضر در لیگ ایران) و ناتین واسانته فیلیپس نفرات هفتم ، یازدهم و سیزدهم هند که به ترتیب دارای رنکینگ های 323 و 576 و 658 جهانی ترکیب هندیها در مسابقات امسال را تشکیل می دهند..

کشورهای دیگر همچون قزاقستان، آذرباییجان، پاکستان ، افغانستان ، تاجیکستان ، سوریه و لبنان هم حتی در صورت حضور بازیکنان اصلی شان ، با فاصله فنی بسیار زیادی نسبت به تنیس روی میز کشورمان قرار دارند.

برچسب ها: تنیس ، فجر ، رنکینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار