مواد غذایی مفید برای تنظیم "فشارخون"

بعضی مواد غذایی فشار خون ما را بالا و پایین می آورند که باید با شناخت آنها و مصرف درست میزان فشار خونمان را به حد نرمال و طبیعی برسانیم.

دکتر رضا راست‌منش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای افراد به طور طبیعی یک عدد مشخص برای میزان فشار خون بالا و پایین  تعیین شده است مثلا عدد نرمال و  ثابت شده در علم تغذیه فشار خون بالا 12 و فشار خون پایین 8 می باشد که در صورت کمتر و بیشتر شدن این مقدار فشارخون فرد بیمار محسوب میشود.

به گفته  این متخصص از موادی که فشار خون بالا را در افراد کنترل می کنند آب زرشک، میوه گریپ فروت، آب انار، چای ترش و مصرف کپسول روغن طبیعی و خود ماهی می باشد.

وی افزود: افرادی که از فشار خون پایینی برخوردار هستند،  برای کنترل آن باید موادی مثل بیسکوییت، خرما، شیرینی مصرف کنند.

وی اظهار داشت: بعضی از مواد غذایی فشار خون را افزایش و کاهش می دهد در این میان افزایش وزن و چاقی با بالا رفتن فشار خون مرتبط است.

وی اذعان داشت: برای اینکه فشارخون بالا درمان بشود و به حالت طبیعی بر گردد راه حل هایی از جمله مصرف کم  مواد غذایی پرچرب، حذف نمک و کالری از وعده های غذایی پر چرب،افزایش مصرف کپسول روغن ماهی و... پیشنهاد می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن یک برنامه منسجم  ورزشی، روزانه به طور متوسط نه تند به کنترل فشار  خون و حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
میشه کاملترتوضیح بدین ک چ چیزای مفیده وچ چیزای ضرر،
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۱:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
ممنون
آخرین اخبار